هر که سودش کمتر کمرنگ‌تر

بازار دیجیتال- طی سال‌های اخیر رقابت شدیدی بین دو برند پرفروش بازار تلویزیون وجود دارد و عمده فروش بازار را این دو برند به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس اعلام فعالان بازار، به غیر از این دو برند برندهایی مانند سونی، پاناسونیک، جی وی سی، دوو، فیلیپس و ... در رده های بعدی فروش قرار دارند و برخی از برندها به شدت حجم کالاهای خود را در بازار کاهش داده‌اند.

در رابطه با این موضوع، گفت‌وگوی کوتاهی با علی اکبری، یکی از فعالان بازار تلویزیون داشتیم که می‌خوانید:

در حال حاضر وضعیت بازار تلویزیون چگونه است؟

میزان تقاضا برای تلویزیون تا حدودی افزایش یافته است، ولی این افزایش تقاضا مربوط به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی بوده و بازار تلویزیون‌های ال‌ای‌دی همچنان راکد است.

در مورد برندها چطور؟ آیا هنوز همان رده‌بندی برندی که طی ماه‌های اخیر در بازار وجود داشت را مشاهده می‌کنید؟

بله. توجه خریداران بیشتر به سمت کالاهای ارزان‌قیمت است. مصرف‌کننده می‌داند که فلان برند کیفیت بالاتری دارد، ولی به این موضوع هم آگاه است که کیفیت بالاتر قیمت بالاتری هم دارد. به همین دلیل ترجیح می‌دهد به سمت کالای ارزان‌قیمتی که البته در بازار عرف است هم برود.

طی سال‌های قبل برندهای دیگری در بازار تلویزیون وجود داشتند که اینک یا خبری از آنها نیست یا اینکه موجودی آنها بسیار کم است. علت چیست؟

ببینید در حال حاضر بازار در دست دو تا سه برند است و سایر برندها در حاشیه بازار فعالیت می‌کنند. به همین دلیل سود شرکت‌هایی که در حاشیه بازار قرار دارند کمتر از سایرین است و این موضوع باعث شده است که موجودی این کالاها در بازار کم شود.