یک کلاهبرداری دیگر در بازار کامپیوتر

بازار دیجیتال- بروز کلاهبرداری، پاس نشدن چک، جلوگیری گمرک از ترخیص کالاهای وارداتی به دلایل مختلف و ... از مشکلاتی است که بازار کامپیوتر طی مدت اخیر با آنها مواجه بوده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، عدم نظارت بر بازار کامپیوتر به ویژه زمانی که بازار با رکود مواجه است از دلایل بروز این اتفاقات است، چرا که در این دوران به دلیل رکود حاکم بر بازار فعالان بازار برای به فروش رساندن کالاهای خود به هر نحو ممکن دست به اقداماتی می‌زنند که نظم بازار را به هم می‌زنند. بروز کلاهبرداری نیز با مبالغ مختلف معضل نه چندان غریبی است که معمولا در روزهای بی‌رونقی بازار، شاهد آن هستیم.

بروز یک کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی در پاساژ کامپیوتر، ولی عصر یکی از اتفاقاتی است که طی یکی دو روز اخیر شاهد آن بودیم. فعالان بازار می‌گویند یکی از فعالان بازار موفق به پر کردن حساب خود نشده و از بازار متواری شده است.

همچنین خبری مبنی بر جلوگیری از ترخیص ۲۰۰۰ دستگاه لپ‌تاپ توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، گمرک جمهوری اسلامی به دلیل کم اظهاری سه واردکننده بزرگ لپ تاپ اجناس آنها را توقیف کرده است و به این ترتیب با توجه به اینکه این سه واردکننده سهم بزرگی از لپ‌تاپ‌های بازار را تامین می‌کردند، در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر موجودی در بازار لپ‌تاپ خواهیم بود.