ادامه رکود در بازار لپ‌تاپ

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش لپ‌تاپ طی هفته گذشته روزهای بی‌رونقی را پشت سر گذاشت. بر اساس اعلام فعالان بازار، قیمت این کالا نیز در بازار در حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است که این رشد قیمت‌ها به رکود حاکم بر بازار دامن زده است، البته گروهی از فعالان بازار، از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهند و معتقدند رشد قیمت‌ها در بازار کاذب بوده و دلیل موجهی برای رشد ۴۰ هزار تومانی قیمت‌ها وجود ندارد.

سالی، یکی از فعالان بازار با اشاره به این موضوع گفت: اگر چه موجودی لپ‌تاپ در بازار بنا به دلایلی کاهش یافته است، ولی رشد قیمت‌ها با توجه به شرایط بازار تنها به رکود حاکم بر بازار دامن زده است و باعث می‌شود اندک خریداران این کالا نیز به امید ارزان شدن قیمت‌ها طی روزهای آینده از خرید خودداری کنند.

به گفته مولوی یکی دیگر از فعالان بازار، با وجودی که تعداد زیادی از فروشندگان قیمت‌ها را در بازار افزایش داده‌اند، ولی شرکت‌های مطرحی مانند نقش، زیگورات و ... قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند، زیرا می‌دانند چنین اقدامی تنها باعث رکود بیشتر بازار می‌شود.

زعیم، مدیر فروش شرکت نقش با تایید خبر رشد قیمت‌ها به دلیل رشد نرخ دلار و ... گفت: اگر چه قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است، ولی نقش با توجه به سیاست‌های خاص خود قیمت‌ها را در حد کمی افزایش داده است و سعی کرده است در مورد بسیاری از مدل‌ها قیمت‌ها را ثابت نگه دارد.

امیدی، مدیر فروش شرکت زیگورات نیز از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌هایش خبر داد، ولی گفت: در آینده نزدیک احتمال ‌دارد شاهد بازار بی‌رونق‌تر با موجودی کمتری باشیم. یکی دیگر از فعالان بازار، اما در این مورد می‌گوید، درست است که شرکت‌های مطرح عرضه‌کننده قیمت‌های فروش را برای مصرف‌کننده تغییر چندانی نداده‌اند، ولی پروموشن‌هایی را که روی دستگاه‌ها ارائه می‌دادند حذف کرده‌اند که این موضوع با افزایش قیمت‌ها فرقی ندارد.

بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به موانع موجود در راه واردات لپ‌تاپ و رشد قیمت‌ها به نظر می‌رسد بازار لپ‌تاپ در روزهای آینده بی‌رونق‌تر از حال حاضر باشد.