موسسه صوت و تصویر اروپا از میان برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی تلفن همراه به انتخاب خود بهترین گوشی‌های تلفن همراه را برگزیده است. جوایز ۲۰۱۱-۲۰۱۰ موسسه صوت و تصویر اروپا به برندهای اپل، سامسونگ و سونی اریکسون تعلق گرفت و در این میان یک گوشی هم به لحاظ استفاده از مواد دوستدار طبیعت موفق به دریافت جایزه شد. از میان گوشی‌های هوشمندی که در این میان برنده دریافت جایزه شدند می‌توان به I۹۰۰۰ Galaxy S سامسونگ اشاره کرد. این گوشی به لحاظ صفحه نمایش استثنایی و اتصالات مناسب موفق به دریافت جایزه شد.

این در حالی است که سال گذشته این جایزه به گوشی iPhone ۳GS اپل تعلق گرفت. XPERIA X۱۰ mini سونی اریکسون در اروپا به عنوان ستاره کوچک انتخاب شد.

این گوشی به لحاظ سایز کوچک و سبک وزن بودن در رده بهترین‌ها قرار گرفت. اما تجربه یک گوشی هوشمند غیرقابل انعطاف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته انتظار می‌رفت این جایزه به یک گوشی با صفحه کلید کامل سخت افزاری و کلیدهای سبز و قرمز برای دریافت و قطع مکالمه قرار بگیرد. اما سامسونگ موفق به دریافت جایزه دوم هم از بخش رسانه‌های اجتماعی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ اروپا با گوشی S۸۵۰۰ Wave شد.

موسسه صوت و تصویر اروپا هم به هدفون Beyerdynamic T ۵۰ p که به لحاظ صوتی از کیفیت بالایی برخوردار است جایزه‌ای اختصاص داد. جایزه سبز امسال هم به ال جی با گوشی GD۵۱۰ Pop تعلق گرفت.

این گوشی علاوه بر سبز بودن و استفاده از مواد بازیافتی در ساخت بدنه‌اش دارای جعبه بسته بندی است که در ساخت آن از مواد طبیعی همچون بسته‌بندی گوشی‌های Elm و Hazel به کار برده شده است. ظاهرا امسال در میان برترین گوشی‌هایی که موفق به دریافت جایزه شدند گوشی‌های دوربین دار و موسیقیایی قرار نگرفته است.