در جلسه‌ روز چهارشنبه مجلس، سیدحسین نقوی حسینی، در تذکری شفاهی خطاب به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت:‌ با وجودی که این وزارتخانه زیرساخت‌های فنی و مخابراتی هم کد شدن شهرستان‌های استان تهران با شهر تهران را فراهم کرده است، ولی شهرستان‌ها و حتی بخش‌های شهرستان‌های استان تهران همچنان کدهای متفاوتی دارند. نماینده مردم ورامین تاکید کرد که این وضعیت تماس‌گیری را دچار مشکل کرده و شهروندان استان برای مکالمه برای کدهای مستقل مجبور به پرداخت هزینه مستقل هستند که این موضوع پس از هدفمند کردن یارانه‌ها و واقعی شدن تعرفه‌های مخابراتی، منجر به پرداخت هزینه‌های مخابراتی بیشتر برای مردم می‌شود. از این رو از رییس‌ جمهور و وزیر ارتباطات می‌خواهم زمینه هم کد شدن شهرستان‌های استان تهران، با پنج میلیون جمعیت را فراهم کنند.

اما صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره این موضوع گفت: اگر مجلس می‌خواهد در این زمینه وارد شود، می‌تواند با توجه به اختیاراتی که دارد در این بخش با عادلانه کردن نرخ تعرفه‌ها این تبعیض چند ساله را اصلاح کند و تعرفه شهری و بین شهری را یکسان کند.

وی اظهار کرد: عادلانه کردن تعرفه‌ها این است که کدها را طوری تغییر دهیم که با افزایش تعرفه داخل شهری و حذف کد بین شهری در داخل استان همه تعرفه‌ها عادلانه شود. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه با اشاره به ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴ گفت: ‌در این ماده مجلس تصویب کرده که اگر به هر دلیلی بخش خصوصی با کاهش درآمد مواجه شود، باید این کاهش جبران شود.