مدیرعامل شرکت مخابرات ضمن تایید تغییر تعرفه خطوط E۱، تاکید کرده است که قیمت اینترنت افزایش نمی‌یابد. صابر فیضی در حالی این بحث را مطرح کرده که طی روزهای اخیر شرکت‌های اینترنتی به شدت در مورد تغییر تعرفه خطوط E۱ که برای اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعتراض کرده‌اند.

برخی از این شرکت‌ها هشدار داده اند که این تغییر تعرفه باعث افزایش هزینه اتصال به اینترنت (به خصوص اینترنت دایال آپ ) خواهد شد.

مدیرعامل مخابرات در این زمینه به خبرگزاری مهر گفته پیش از این مبلغ ۳ میلیون تومان بابت هزینه هر خط E۱ از شرکت‌های اینترنتی دریافت می‌شد و این شرکت‌ها موظف بودند ماهانه مبلغ ۲۵ هزار تومان به ازای هر خط پرداخت کنند، اما در حال حاضر هزینه اولیه هر لینک E۱ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته، اما هزینه ماهانه آن به مبلغ ۹۵ هزار تومان افزایش یافته است.

در ابتدا انجمن شرکت‌های اینترنتی از مصادره ودیعه خرید خطوط E۱ خبر داد، موضوعی که مدیرعامل مخابرات آن را تایید کرده و می‌گوید: مبلغ اولیه خرید خطوط E۱ ودیعه نبوده و به هیچ عنوان به شرکت‌ها بازگشت داده نمی‌شد، اما اینکه شرکت‌های اینترنتی تصور می‌کردند که این مبالغ قابل بازگشت است، تفسیر اشتباه از قرارداد بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: تغییر تعرفه‌های اجرایی در اختیار شرکت مخابرات ایران است و برای مواردی اینچنینی نیازی به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست.

در پی انتشار این خبر، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز از شرکت‌های اینترنتی (ISP‌ها) خواست تا اطلاع ثانوی از عقد قرارداد جدید با شرکت مخابرات ایران و تسویه‌حساب قراردادهای قبلی خطوط E۱ خودداری کنند.

گفته می‌شود افزایش تعرفه خطوط E۱ باعث افزایش ۶ برابری هزینه شرکت‌های اینترنتی می‌شود و به این ترتیب این افزایش هزینه با افزایش قیمت اینترنت جبران خواهد شد که در این میان ضرر نهایی متوجه کاربران اینترنت دایل آپ می‌شود.