رشد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- معمولا ماه رمضان که فرا می‌رسد بازار خرید و فروش برخی از کالاها از جمله کالاهای حوزه کامپیوتر تا حدودی راکد می‌شود و به تبع آن قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد. این اتفاقی است که هر سال با آن مواجه هستیم و فعالان بازار ادعا می‌کنند این یک موضوع عادی در بازار است. اما امسال شرایط تا حدودی تغییر کرده است و برخی فعالان بازار از رشد ۱۰ تا ۳۰ و حتی در پاره‌ای موارد ۴۰ هزار تومانی قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، علت رشد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ افزایش نرخ دلار بوده است.

اما گروه اندکی از فعالان بازار ادعا می‌کنند رشد قیمت‌ها به بهانه‌های واهی صورت گرفته است و با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان تنها باعث تشدید دوران رکود در بازار می‌شود.

موسوی یکی از فعالان بازار در این مورد می‌گوید، رشد قیمت لپ‌تاپ در شرایطی که بازار می‌رود تا با یک دوره رکود یک ماهه مواجه شود کاری غیرمنطقی است. به گفته وی برخی از شرکت‌ها با فرا رسیدن ماه رمضان تخفیف‌هایی به مشتری می‌دهند تا به این وسیله کالاهای خود را به فروش برسانند و این اقدام با رشد قیمت‌ها توسط گروهی از فروشندگان تضاد دارد. علاوه بر اینکه برخی از فروشندگان در بازار به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان تخفیف‌هایی برای خریداران در نظر می‌گیرند، برخی از شرکت‌ها نیز قیمت‌ها را در این ایام تغییر داده‌اند که ایران رهجو یکی از این شرکت‌ها است.

فعالان بازار براین باورند اگر چه برخی از شرکت‌ها اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، ولی در مدت کوتاهی شاهد اثرات منفی این اقدام خواهند بود.

قیمت انواع لپ‌تاپ طی هفته گذشته در بازار در حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است، البته برخی از فعالان بازار از رشد ۴۰ هزار تومانی برخی از مدل‌ها طی هفته اخیر در بازار خبر می‌دهند.