بازار دیجیتال- با وجودی که tablet pcها طی سال گذشته فروش خوبی در بازار داشتند؛ ولی بر اساس اعلام فعالان بازار طی مدت اخیر میزان تقاضا برای این نوع از لپ‌تاپ‌ها در حد قابل توجهی کاهش یافته است و همچنین میزان عرضه برای این مدل لپ‌تاپ‌ها هم بسیار کم شده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، عرضه نمونه‌های ارزان قیمت لپ‌تاپ به بازار و همچنین معایب این لپ‌تاپ‌ها باعث شده است بازار این کالا با رکود مواجه شود. در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود میزان تقاضا برای TABLET PCها در بازار بسیار کم شده است.علت این موضوع چیست؟

در حال حاضر این نمونه از لپ‌تاپ‌ها در بازار کمیاب شده‌اند؛ زیرا کمتر کسی به سراغ این نمونه از لپ‌تاپ‌ها می‌رود. میزان عرضه به بازار هم بسیار کم است و تنها چند برند محدود به عرضه این مدل لپ‌تاپ‌ها می‌پردازند.

علت چیست؟

معمولا TABLET PCها به دلیل ظاهر زیبا و قابلیت چرخش صفحه نمایش روی دستگاه و همچنین صفحه لمسی که دارند مورد توجه قرار می‌گیرند؛ ولی همین قابلیت‌ها در بلند مدت یا حتی گاه کوتاه مدت ایجاد مشکل می‌کند، بسیار دیده شده است که این نمونه از لپ‌تاپ‌ها هنگ می‌کنند یا صفحه نمایش آن با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین به دلیل بی احتیاطی لولای بین صفحه نمایش و خود دستگاه دچار مشکل می‌شود.

در حال حاضر چه برندهایی از این کالا در بازار وجود دارد؟

اچ پی و فوجیتسو زیمنس از جمله برندهایی هستند که بیشتر در این زمینه فعال هستند که البته در حال حاضر میزان عرضه TABLET PC‌های اچ پی بسیار کاهش یافته است.