دوربین ضد آب کوچک برای عکاسی در شرایط مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Sanyo که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار لوازم دیجیتال شخصی و قابل حمل در بازار جهانی است، به تازگی جدیدترین محصول خودش را به این بازار معرفی کرده است. این محصول جدید در واقع یک دوربین دیجیتال با قابلیت‌های ویژه است. این دستگاه با مدل VPC-CA۱۰۲YL از سری دوربین‌های Xacti به بازار معرفی شده است و طراحی کاملا ضد آب دارد. به این ترتیب کاربران این دوربین فیلمبرداری امکان فیلمبرداری تا عمق ۱۰ فوتی آب را در اختیار دارند. این در حالی است که فیلم‌های گرفته شده با این دوربین با وضوح تصویر full HD یا ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل ثبت و ذخیره می‌شوند.

این دوربین جدید، قابلیت عکاسی را هم داشته و عکس‌هایی با وضوح ۱۴ مگاپیکسل را می‌گیرد. این دوربین مجهز به قابلیت زوم تا ۱۲ برابر در هنگام فیلمبرداری بوده و از لرزشگیر دیجیتال تصویر هم بهره می‌برد. دوربین جدید Sanyo مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم به کاربرانش می‌دهد.

VPC-CA۱۰۲YL دارای یک نمایشگر LCD نسبتا بزرگ با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین در واقع امکان عکاسی و فیلمبرداری در هر شرایطی در زیر آب یا حتی در برف و سرما را هم به کاربرانش می‌دهد و به همین دلیل هم انتظار می‌رود مورد توجه بسیاری از کاربران و خریداران قرار بگیرد. طبق اعلام شرکت Sanyo این دوربین به تازگی و ابتدا به بازار آمریکا و با قیمت ۳۵۰ دلار عرضه شده است و قرار است تا پایان فصل سوم سال ۲۰۱۰ به بازار کشورهای دیگر هم برسد.