بازار دیجیتال- انتخاب یک دوربین عکاسی دیجیتال نیمه‌حرفه‌ای با قیمت مناسب و البته قابلیت‌های متفاوت چندان هم کار ساده‌ای نیست.

درست به همین دلیل هم کارشناسان و تحلیل‌گران بازار می‌توانند مشاوره خوبی را در این زمینه به ما بدهند. با این اوصاف وب‌سایت استار تریبون چهار دوربین عکاسی دیجیتال نیمه‌حرفه‌ای با قیمت‌های مناسب و کمتر از ۹۰۰ دلار را با قابلیت‌های مختلف بررسی و معرفی کرده است. این دوربین‌ها عبارتند از:
مدل K-x از Pentax: این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر 4/12 مگاپیکسل را داشته و مجهز به پردازنده قوی است. این دوربین دارای لرزشگیر تصویر هم بوده و با توجه به کارآیی و قابلیت‌هایش انتخاب مناسبی با این قیمت خواهد بود. این دوربین پرطرفدار در حال حاضر با قیمتی در حدود 530 دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل Rebel T۲i از Canon: این دوربین هم یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های بازار است و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۸ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین امکانات مختلفی داشته و امکان عکاسی ساده‌تر را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.
این دوربین حالا با قیمت 899 دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل PEN E-PL۱ از Olympus: این دوربین هم دارای لنزهای قابل تغییر بوده و برای عکاسی از طبیعت انتخاب مناسبی است. این دوربین با طراحی کلاسیک بدنه‌ای نسبتا سبک و قابل حمل دارد.
این دوربین عکس‌هایی با کیفیت و وضوح خوب را ثبت و ذخیره می‌کند و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی قرار دارد. این دوربین در حال حاضر با قیمتی در حدود 550 دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل NEX-۳ و NEX-۵ از Sony: این دوربین‌ها در دسته دوربین‌های با قابلیت تغییر لنز شرکت Sony قرار دارند و امکان عکاسی با کیفیت را در کنار فیلمبرداری با وضوح HD در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. دوربین مدل NEX-۳ عکس‌هایی با وضوح ۲/۱۴ مگاپیکسل و مدل NEX-۴ عکس‌هایی با وضوح ۲۴ مگاپیکسل را برای کاربرانشان ثبت و ذخیره می‌کنند. این دوربین‌ها این روزها به ترتیب با قیمت‌های ۵۹۹ دلار و ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسند.