گوگل اندکی بیش از یک سال پس از راه‌اندازی Google Wave به فعالیت این سرویس همکاری و ارتباط فوری پایان می‌دهد. غول اینترنتی گوگل با اشاره به بی‌علاقگی کاربران، اعلام کرده که توسعه پلت‌فرم همکاری Wave را متوقف می‌کند.

به گفته معاون ارشد بخش عملیات‌های گوگل، این سرویس آن‌طور که باید مورد پذیرش کاربران قرار نگرفت و در نتیجه بی‌تفاوتی عمومی، این شرکت قصد ندارد توسعه Wave را به عنوان یک محصول مستقل ادامه دهد.

به نظر می‌رسد این تصمیم، عجولانه گرفته شده باشد، زیرا به تازگی این شرکت به انجام گفت‌وگوهای طراحی Wave در واشنگتن دی سی و میشیگان اشاره کرده بود. این سرویس به شکل سرویسی که تنها با دریافت دعوت قابل استفاده است، در کنفرانس I/O گوگل ۲۰۰۹ راه‌اندازی شده بود و در حالی که گفته می‌شد در نزد طراحان محبوبیت زیادی کسب کرده است، به طور گسترده‌تر مورد استقبال چندانی قرار نگرفته بود. سرویس Google Wave که ترکیبی از ایمیل و چت بود، به کاربران امکان می‌داد به‌صورت همزمان در داخل Waveها یا موج‌ها ویرایش و چت کنند. همچنین کاربران قادر بودند تصاویر، لینک‌های اینترنتی،‌ کلیپ‌های ویدئویی و نظرسنجی‌ها را به موج‌ها اضافه کنند.