معرفی تکنولوژی - ۱۶ مرداد ۸۹

بازار دیجیتال- در متن زیر، برخی از تکنولوژی‌های موجود در درایوها معرفی شده‌اند: SATA: Serial Advanced Technology Attachment

این تکنولوژی روی Hard Disk ,Motherboards انجام گرفته است، به نظر می‌رسد در بازار از استقبال عمومی برخوردار شود. نکته دیگری که تضمین‌کننده موفقیت این تکنولوژی است، وجود انواع مبدل‌های مختلف برای آن است که باعث می‌شود مراحل انتقال از یک فنا‌وری به یک فناوری دیگر با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

وجود امکانات جانبی مناسب از نکات برجسته و در خور توجه دیگری است که همراه این فناوری معرفی شده است که از آن جمله، امکان استفاده از براکت‌های خاصی است که مانند سایر براکت‌ها در پشت Case نصب می‌شوند و امکان استفاده از قطعات SATA خارجی یا External را فراهم می‌آورند و به این ترتیب می‌توان ساده‌تر اقدام به انتقال دادن اطلاعات نمود. از محاسن دیگر این فناوری امکاناتی از قبیل سادگی امکان افزایش سرعت انتقال اطلاعات از این طریق و امکان استفاده از کابل های بلندتر است.

تکنولوژی OverSpeed

با استفاده از این تکنولوژی حتی اگر حداکثر سرعت دیسک نوری کمتر از درایو باشد، عملیات ضبط اطلاعات با حداکثر سرعت درایو انجام می‌شود. سری جدید دی وی دی رایترهای ال‌جی قادر هستند با سرعت بالاتری از حداکثر سرعت دیسک، عملیات ضبط اطلاعات را انجام دهند.

تکنولوژی Auto Write Strategy

هر نوع اطلاعاتی که در انواع DVD و CD موجود است از قبیل مارک، سرعت و .. به عنوان شناسه آن مدیا تلقی می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی، امکان شناسایی انواع دیسک‌های نوری فراهم می‌شود که این امر، سبب ارتقای کیفیت عملیات حین ضبط اطلاعات خواهد شد.