بازار لپ‌تاپ شهرستان‌ها بی‌رونق است

بازار لپ‌تاپ‌ شهرستان‌های کشور به دلیل افت چشمگیر تقاضا، روزهای سرد و بی‌رونقی را تجربه می‌کند. «سعید معتمدی» یکی از فروشندگان لپ‌تاپ سونی در استان اصفهان در این باره به «موبنا» گفت: بی‌رونقی بازار لپ‌تاپ نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: در حال حاضر، تقاضایی برای این کالای دیجیتالی در بازار دیده نمی‌شود و تنها برخی از مراجعه‌کنندگان برای اطلاع از جدیدترین مدل‌ها به این بازار مراجعه می‌کنند.

معتمدی تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم از جمله دلایل اصلی است که باعث شده است تا میزان خریداران انواع لپ‌تاپ نسبت به سال گذشته با افت چشمگیری روبه‌رو شود.

در همین حال، یکی دیگر از فروشندگان لپ‌تاپ در شیراز در این‌باره گفت: استمرار رکود در بازار لپ‌تاپ باعث شده است تا فروشندگان برای فروش بهتر محصولات خود مجبور به تعدیل قیمت شوند؛ اما این امر نیز به بهبود شرایط فعلی بازار کمکی نکرده است. «بهرام یکتا» افزود: هرساله با آغاز فصل تابستان به طور چشمگیری از میزان تقاضا برای این کالای دیجیتالی کاهش می‌یافت؛ اما متاسفانه امسال خرید و فروش این کالای دیجیتالی به ندرت صورت می‌گیرد.

به گفته دست‌اندرکاران و فروشگاه‌های شهرستان‌ها در حال حاضر، لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌های ارزان‌قیمت ۴۰۰ تا یک‌میلیون تومان مورد تقاضای مشتریان قرار می‌گیرد.