جهش استفاده از شبکه اجتماعی و بازی در اینترنت

بر اساس یافته‌های یک پژوهش، کاربران اینترنت آمریکایی زمان بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها و مدت کمتری روی ایمیل و پورتال‌های اینترنتی سنتی سپری می‌کنند. طبق پژوهش نیلسن، کاربران اینترنت در ماه ژوئن ۲۳ درصد از زمان آنلاین خود را در سایت‌های شبکه اجتماعی گذراندند که به لطف فیس‌بوک، نسبت به ۱۶ درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

سهم بازی‌های آنلاین که با برنامه‌های اجتماعی ماند فارمویل شرکت زینگا هدایت می‌شوند، به ۱۰ درصد افزایش یافته و رتبه شماره دو محبوب‌ترین فعالیت‌های اینترنتی کاربران را از ایمیل گرفته است.

به گفته تحلیل‌گران نیلسن، سایت‌های شبکه اجتماعی شیوه ارتباط افراد و یافتن اطلاعات آنلاین را تغییر داده‌اند، به‌طوری که افراد کمتری به پورتال‌های تحت اداره شرکت‌هایی مانند یاهو و مایکروسافت مراجعه می‌کنند و در حالی که همچنان مایل به مشاهده پیام‌های دوستان و همکارانشان هستند، بیشتر احتمال دارد این کار را در یک محیط اجتماعی انجام دهند.

کاربران اینترنت در ماه ژوئن ۴/۴ درصد از زمان آنلاین خود را در پورتال‌ها سپری کردند که نسبت به ۵/۵ درصد در مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. سهم ایمیل از زمان آنلاین کاربران نیز از ۱۲ درصد به ۳/۸ درصد تنزل کرد، اما پورتال‌ها و ایمیل در دستگاه‌های قابل حمل وضع بهتری داشتند. به‌جز شبکه اجتماعی و بازی‌ها، تنها خدمات اینترنتی که سهمش را از زمان آنلاین کاربران افزایش داد، پخش مستمر ویدئو و فیلم بود که از ۵/۳ به ۹/۳ درصد رسید.