معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به تعیین تعرفه‌های اینترنت توسط دولت و شرکت زیرساخت، کاهش ۲۰ درصدی قیمت پهنای باند در درجه نخست با افزایش بهره‌وری این شرکت و در مرحله بعد با خواست مردم از اپراتورها محقق می‌شود. محمدکرم‌پور در گفت‌وگو با فارس‌ در خصوص تخفیف ۲۰ درصدی قیمت پهنای باند، اظهار داشت: مشتریان زیرساخت برای برخورداری از تخفیف به این شرکت مراجعه خواهند کرد و بخش نظارت سازمان تنظیم نیز بر این موضوع کنترل خواهد داشت و این مساله که شرکت‌ها باید چه میزان به مشترکان خود تخفیف دهند، مشخص خواهد شد.

وی در این خصوص که غیرمحسوس بودن این کاهش قیمت و نیز مختار بودن شرکت‌ها برای برخورداری از آن، حالت دلخواهی را ایجاد کرده و به نظر می‌رسد احتمال عدم تمایل شرکت‌ها به دریافت تخفیف و ایجاد تغییرات جزئی در قیمت‌ سرویس‌های خود، دور از دهن نباشد، گفت: شما روی این مساله کار کنید، ما نیز کار خواهیم کرد تا مردم از این موضوع مطلع شوند و حرکت برای دریافت این تخفیف را از اپراتورها بخواهند. وی ادامه داد: مشترکان بهترین ناظر هستند و اکثر اپراتورها برای اخذ تخفیف اقدام خواهند کرد؛ شما نگران نباشید.

رییس سازمان تنظیم مقررات در خصوص اینکه آیا کاهش ۵/۴ تا ۵ درصدی قیمت اینترنت برای کاربران نهایی در پی کاهش ۲۰ درصدی قیمت پهنای باند شرکت‌ها، از نظر رگولاتوری مورد تایید و مطلوب است، گفت: الزاما رقم ۵/۴ درصد برای کاهش قیمت اینترنت به این میزان نیست، البته همین اندازه کاهش قیمت نیز برای ما مناسب است؛ زیرا ما به طور مستمر این کاهش قیمت را انجام خواهیم داد و به طور مرتب از طرف دولت نرخ‌ها را پایین خواهیم آورد.

معاون وزیر ارتباطات در این خصوص که اعمال تخفیف ۲۰ درصدی قیمت پهنای باند نزدیک به ۲ سال زمان برد، آیا کاهش قیمت بعدی نیز با چنین زمان انتظاری همراه خواهد بود، گفت: روند کاهش قیمت لزوما خطی نیست و کاهش قیمت آینده الزاما همین مدت زمان نخواهد برد.