دوربینی حرفه‌‌ای با امکان ضبط صدای دالبی

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic به تازگی یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید با مدل DMC-FZ۱۰۰ به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین حرفه‌ای که برای کاربران و علاقه‌مندان عکاسی حرفه‌ای طراحی و تولید شده است، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسل را دارد. این دوربین که از سری دوربین‌های پر طرفدار FZ این شرکت است، از لنز جدید DC Vario-Elmart شرکت Leica بهره می‌برد که قابلیت زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. دوربین جدید Panasonic دارای حسگر MOS بوده و به همین دلیل هم امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD با ۱۰۸۰ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد.

شاتر این دوربین از نوع مکانیکی بوده و امکان گرفتن ۱۱ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین مجهز به تکنولوژی کنترل ISO هوشمند است و قابلیت کنترل شدت روشنایی تصویر را هم دارد.

FZ۱۰۰ دارای تکنولوژی تشخیص چهره بوده و از امکان تشخیص و انتخاب سوژه بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین هم از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین جدید همچنین قابلیت ضبط صدای استریو به صورت دالبی را هم دارد و به این ترتیب می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت صدای مناسب را ثبت و ذخیره کند.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را به کاربرانش می‌دهد. با این همه، اما هنوز قیمت و تاریخ عرضه دقیق این دوربین اعلام و منتشر نشده است.