مشکل آنتن‌دهی این بار در گوشی سامسونگ

کاربران گوشی Vibrant سامسونگ که به تازگی روانه بازار شده اعتراضاتی مبنی بر مشکلات این گوشی ارائه کردند. به گزارش موبایل واک، کاربران اعلام کردند گوشی Vibrant با مشکلاتی در زمینه GPS و آنتن دهی مواجه است.

بر اساس این گزارش، سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که اپل را به دلیل آزمایش تعدادی از گوشی‌ها در مقایسه با آی‌فون ۴ محکوم کرد و امروز با اعتراضاتی درباره مشکل یکی از گوشی‌هایش روبه‌رو شده است.

البته به گفته سامسونگ، این مشکل در زمینه آنتن‌دهی نیست، بلکه GPS است. اما بعضی از کاربران از مشکل آنتن‌دهی این گوشی هم اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا سیگنال‌های آنتن ثابت شود.

مشکل جدید سامسونگ در بخش آنتن‌دهی گوشی جدیدش درحالی رخ داده است که چندی پیش استیو جابز مدیرعامل اپل در پاسخ به انتقادات بی‌شماری که پیرامون آنتن‌دهی گوشی جدید این شرکت یعنی آی فون ۴ صورت گرفته است گفته که سایر برندها نیز مشکلات این‌چنینی دارند. پس از اعلام این موضوع توسط جابز کمپانی‌های مطرح جهانی نسبت به این گفته اعتراض کرده‌اند و این درحالی است که طی یک هفته گذشته این مشکل براساس آزمایش‌های صورت گرفته در مورد مدل N۹۷ mini نوکیا به اثبات رسیده است.

نکته قابل توجه در این بخش آن است که این مشکل برای سامسونگ در حالی رخ داده است که این شرکت به تازگی و طی یک فراخوانی اعلام کرده افرادی که بتوانند از گوشی آی‌فون ایراد بگیرند، گوشی سامسونگ هدیه می‌گیرند و حال آنکه بر اساس اخبار منتشر شده اخیر سامسونگ نیز با مشکل بزرگ آنتن‌دهی روبه‌رو شده است.

وب‌سایت Samsung UK Twitter اعلام کرده کاربرانی که بتوانند ایرادات گوشی آی‌فون ۴ را به شکل گزارش ارائه کنند یک دستگاه گوشی Galaxy S سامسونگ هدیه می‌گیرند.

هر چند که به نظر می‌رسید این مشکل خیلی برای تولیدکنندگان دیگر بد هم نشد و به این شکل می‌توانستند خودی نشان داده و این قضیه را خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی که هست جلوه دهند، اما بررسی‌های دوستداران تکنولوژی به نوعی گفته‌های جابز را تایید کرده و می‌تواند برای سایر تولیدکنندگان نیز به عنوان مشکل محسوب شود.

استیوجابز پیش از این در کنفرانسی که به منظور پرداختن به مشکل آی‌فون ۴ برگزار شد، اعلام کرده بود که قضیه مشکل آنتن آی‌فون ۴ به موضوع سرگرم‌کننده‌ای در میان تولیدکنندگان تبدیل شده است که اگر خودتان را آن سوی سوژه قرار دهید آن وقت است که این موضوع دیگر سرگرم‌کننده نیست.

هرچند که سامسونگ این اخبار را منتشر نکرده و تنها از سوی Samsung UK Twitter انتشار یافته است، اما اتفاقات اخیر در بخش آنتن‌دهی گوشی‌ها یادآور این ضرب‌المثل معروف ایرانی است که می‌گوید: چاه مکن بهر کسی اول خودت، دوم کسی!