به اعتقاد یک کارشناس حوزه تلفن همراه، گوشی‌های تلفن همراه ملی توان رقابت با برندهای معتبر جهانی از جمله نوکیا، سونی‌اریکسون، سامسونگ و غیره را ندارند. بابک زندی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: به دلیل تنوع عرضه گوشی‌های تلفن همراه با مارک‌های معتبر جهانی و برخورداری آنها از تکنولوژی روز، جایی برای رقابت گوشی‌های داخلی با این نوع گوشی‌ها باقی نمانده است.

وی عدم عرضه گوشی‌های جدید وطنی با فناوری روز را یکی از معضلات اصلی تولیدکنندگان دانست و افزود: با گذشت قریب سه سال از راه‌اندازی خط مونتاژ هنوز اثری از گوشی‌های ملی که مورد استقبال عموم مشتریان قرار داشته باشد، دیده نمی‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: گوشی‌های ملی تنها در بازار شهرستان‌ها به خصوص جنوب کشور مورد خریدوفروش واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: از زمانی که خط تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور به بهره‌برداری رسیده است، اغلب کارشناسان شکست این پروژه را پیش‌بینی کرده بودند؛ چرا که با وجود برندهایی نظیر نوکیا، سونی‌اریکسون‌‍، سامسونگ و غیره جایی برای عرضه گوشی داخلی با برندهای ناشناخته باقی نمی‌ماند.

در همین حال چندی پیش مدیرفروش یک تولیدکننده در این باره گفته بود: گوشی‌های تولید این شرکت تاکنون با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو نشده است.

مجید رمضانی، مدیر فروش شرکت ابرا تهران عرضه‌کننده گوشی‌های تی فون اعلام کرده بود گوشی این شرکت تماما ساخت ایران است و حتی نمونه‌های آن در هیچ جای دنیا دیده نشده، اما متاسفانه این گوشی‌ها با وجود امکانات بالا با تقاضای چندانی در بازار تلفن همراه کشور روبه‌رو نشده است.