ثبات قیمت و رکود در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی هفته گذشته در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، وضعیت بازار هم مانند سابق است و تغییر چندانی در میزان تقاضا برای این کالا رخ نداده است.

به گفته احدی یکی از فعالان بازار، میزان موجودی بازار لپ‌تاپ بیش از تقاضا بوده است، ولی به دلیل کاهش قیمت‌ها طی ماه گذشته، امکان کاهش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد.

رودکی یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، طی سال‌های گذشته در چنین ایامی، بازار کامپیوتر پررونق بود، ولی امسال وضعیت فرق کرده و خبری از رونق در بازار نیست.

اما برخی از فعالان بازار معتقدند در ماه‌های شهریور و اوایل مهر وضعیت تقاضا بهتر می‌شود.

این دسته که به خرید دانشجویان از بازار لپ‌تاپ دل بسته‌اند می‌گویند، معمولا در یک ماه پایانی تابستان دانشجویان برای خرید لپ‌تاپ اقدام می‌کنند و امیدواریم امسال این اتفاق بیفتد.

برخی از فعالان بازار هم از زیر فروشی در بازار لپ‌تاپ خبر می‌دهند و می‌گویند، معمولا وقتی بازار روزهای بدی را از لحاظ تقاضا سپری می‌کند گروهی با کاهش قیمت‌ها باعث می‌شوند، تعادل قیمت‌ها در بازار به هم خورده و کالاهای خود را با قیمت پایین‌تر از عرف بازار به فروش می‌رسانند.

به گفته آنها، این عده لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را با قیمت پایین می‌خرند و با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رسانند و سود هم می‌کنند. زیرا قیمت خرید آنها پایین تر از قیمتی که به مصرف‌کننده اعلام می‌کنند، اما این امکان برای افرادی که در بازار کالا را از واردکننده می‌خرند وجود ندارد، چرا که در صورت ارائه کالا با قیمت پایین‌تر منجر به ضرر آنها می‌شود.