بازار دیجیتال- این روزها در بازار مانیتور شاهد عرضه برندهای محدودی هستیم که اکثرا در داخل کشور تولید یا مونتاژ می‌شوند و میزان عرضه مانیتورهای وارداتی به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است. اگر سری به مراکز خرید و فروش کامپیوتر بزنید متوجه می‌شوید که در بازار تنها سه برند عرضه می‌شوند و رقابت شدیدی نیز بین عرضه‌کنندگان این برندها وجود دارد.

فعالان بازار معتقدند نه تنها برندهای وارداتی جایی در بازار داخلی ندارند، بلکه مصرف‌کنندگان نیز به ندرت سراغی از نمونه‌های وارداتی می‌گیرند. در رابطه با وضعیت بازار مانیتور و رقابت برندها گفت و گوی کوتاهی با احدی‌فر، یکی از فعالان بازار مانیتور داشتیم که می‌خوانید:

طی مدت اخیر، میزان تقاضا برای مانیتور در چه حدی بوده و به طور کلی، وضعیت بازار این کالا چگونه است؟

نمی‌توان گفت بازار راکد است، ولی میزان تقاضا در حدی نیست که عرضه‌کنندگان انتظار دارند.

در حال حاضر چه برندهایی در بازار پرفروش‌ترند؟

در بازار گروهی از تقاضای زیاد برای مانیتورهای سامسونگ می‌گویند و برخی ال جی را جزو پرفروش‌های بازار می‌دانند.

همیشه رقابت بین این دو برند وجود داشته و دارد. نمی‌توان به طور دقیق گفت چه برندی در بازار پرفروش است، ولی از بین سه برند samsung،LG و aoc مانیتورهای AOC کمترین میزان تقاضا را دارند.

برخی می‌گویند مانیتورهای AOC با وجودی که امکانات زیادی دارند، ولی کیفیت چندانی ندارند. در این مورد نظرتان چیست؟

این مانیتورها قیمت کمتری نسبت به دو برند دیگر دارند، ولی با وجود این نتوانستند در بازار خودی نشان دهند. شاید علت این باشد که مصرف‌کنندگان به دو برند دیگر عادت کرده‌اند یا اینکه هنوز اعتمادشان نسبت به مانیتورهای AOC جلب نشده است.

البته این موضوع هم که دو برند دیگر کیفیت بهتری نسبت به AOC دارند چندان بعید نیست.

روند قیمت‌ها چگونه بوده است؟

طی یک ماه اخیر قیمت‌ها تقریبا ثابت بوده است.