تقاضا برای تلفن‌های همراهی که دو سیم‌کارت در آنها جای می‌گیرد، رشد بالایی در هند یافته است. به گفته آنشول گوپتا، تحلیلگر ارشد گارتنر، تلفن‌های دو سیم‌کارته حدود ۱۵درصد از فروش بازار تلفن همراه این کشور را تشکیل می‌دهند و این بازار به سرعت در حال رشد است.

نوکیا نیز قصد دارد Nokia C۲ را که نخستین تلفن همراه دو سیم‌کارته این شرکت است، تا چند ماه آینده به بازار هند وارد کند.

سامسونگ، رقیب این شرکت نیز اعلام کرده که تلفن‌های دو سیم‌کارته‌ای که در سه ماهه دوم سال گذشته عرضه کرد، حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد از تلفن‌های همراه فروخته شده این شرکت در سال جاری در هند را تشکیل می‌دهند که به گفته سخنگوی سامسونگ، نسبت به هشت درصد در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

این بازار بیش‌تر به‌وسیله کاربرانی هدایت می‌شود که خواهان سوئیچ بین اپراتورهای مختلف برای بهره بردن از بهترین قراردادهای اشتراک هستند. کاربران تجاری و حرفه‌‌ای نیز ممکن است از این تلفن‌ها برای داشتن شماره مخصوص تماس‌های شخصی و کاری استفاده کنند. به گفته تحلیلگران گارتنر، بازار تلفن‌های همراه دو سیم‌کارته در هند در حال حاضر در اختیار گوشی‌های دارای برند داخلی و فروشندگان چینی است.

چنین فروشندگانی رقابت فزاینده‌ای را برای مهره‌های بزرگی مانند نوکیا ایجاد می‌کنند که از ۵۴/۱۰۱ میلیون دستگاه فروخته شده در بازار تلفن همراه هند در سال گذشته، ۱/۵۴ درصد سهم داشت.

فروشندگان هندی و چینی با نفوذ به بازار تلفن همراه ارزان‌قیمت، ترکیبی از امکانات مانند سیم‌کارت دوتایی، بلندگوی قوی و عمر باتری حداکثر تا یک ماه را عرضه می‌کنند و با حذف امکاناتی مانند دوربین و وای فای از این نوع تلفن‌های همراه، در عوض برروی ویژگی‌هایی مانند عمر باتری کار می‌کنند که در بازارهای روستایی بسیار مهم محسوب می‌شود. بر اساس آمارهای رسمی مقامات هندی، این کشور تا پایان ماه مه ۵/۶۱۷ میلیون مشترک تلفن همراه داشت.