مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت که از پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری برای بودجه سال ۸۹ این شرکت تنها با ۲۲ میلیارد تومان آن موافقت شده است، خبر داد. سعید مهدیون در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر برآورد ۳۰ میلیارد تومانی به عنوان بودجه مورد نیاز شرکت فناوری اطلاعات در سال ۸۹ اظهار کرد: در ابتدا با بودجه پیشنهادی موافقت شد؛ اما به دلیل کمبود کلی و اینکه ضریب تخصیص کاهش یافت، در حدود ۲۲ میلیارد تومان از بودجه مورد نیاز امکان‌پذیر می‌شود که در فرآیند تامین است. وی با بیان اینکه این بودجه‌ای است که سازمان فناوری اطلاعات و در حال حاضر شرکت باید با آن وظایف حاکمیتی مشخص شده خود را انجام دهد،‌ تاکید کرد: ۸ میلیارد تومان اختلاف بودجه درخواستی و تامینی مشکلی در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد نخواهد کرد.

مهدیون افزود: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم از بودجه سال آینده، نیاز امسال را تامین کنیم، اتفاقی که سال گذشته افتاد و توانستیم به این ترتیب امور را مدیریت کنیم. احتمال خرید ۲۶ درصد از یک شرکت مخابراتی هندی توسط شرکت اماراتی اتصالات به خرید ۲۶ درصد سهم در شرکت مخابراتی هندی Reliance Communications نزدیک شده است. بر اساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه از این مذاکرات، ارزش این قرارداد سه میلیارد دلار برآورد شده است. این دو گروه همچنین در حال بررسی ادغام کردن Reliance Comm که اپراتور تلفن همراه شماره دو هند است، با سوان تلکام هستند که اتصالات ۴۵ درصد از سهم آن را در اختیار دارد. انتشار این خبر موجب شد سهام Reliance Comm که ارزش بازار آن ۳/۸ میلیارد دلار برآورد شده تا ۹/۳ درصد افزایش یابد. اتحاد بین این دو گروه ممکن است تا نیمه ماه اوت انجام بگیرد؛ در حالی که به گفته یکی دیگر از منابع آگاه، ممکن است تا پایان سال نیز طول بکشد.

با این اقدام اتصالات به سرعت از دارایی خود در سوان تلکام که در سال ۲۰۰۸ خریداری کرده بود، رهایی می‌یابد؛ زیرا رگولاتورهای هندی به یک شرکت اجازه نمی‌دهند بیش از ۱۰ درصد در دو گروه مخابراتی سهم داشته باشند.