اتحادیه جهانی مخابرات بر دسترسی بیش از نیمی از مردم جهان به اینترنت پرسرعت تا پایان سال ۲۰۱۵ تاکید کرد. به گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت، اتحادیه جهانی مخابرات در گزارشی ضمن مروری بر میزان پیشرفت‌های جهانی بر دسترسی به جامعه اطلاعاتی تاکید کرده که همزمان با این میزان دسترسی مردم جهان به اینترنت پرسرعت، باید ظرفیت‌های ارتقای سطح سواد دیجیتال نیز در جهان افزایش یابد.

این گزارش می افزاید: از سال ۲۰۰۳ که اولین نشست سران جهانی جامعه اطلاعاتی برگزار شده، میزان کاربران جهانی اینترنت به دو برابر ارتقا یافته و امروز بیش از ۲۵ درصد مردم جهان از این وسیله ارتباطی بهره‌مندند که افزایش این میزان نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دولتی و عمومی در زمینه دسترسی همگانی به اینترنت در محیط‌هایی چون مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها، سازمان‌های دولتی و کافی نت‌ها است.

در قسمت‌های بعدی این گزارش آمده است که اکنون ۹۰ درصد مردم جهان تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند و انقلاب ارتباطات سیار در حال اتصال نقاط روستایی خارج از پوشش ارتباطات است. کشورهای هند و چین توانسته‌اند تا ۹۰ درصد جمعیت روستایی خود را با تحت پوشش قرار دادن شبکه تلفن همراه به‌عنوان اعضای جهانی جامعه اطلاعاتی معرفی کنند. در انتهای این گزارش نیز به ضرورت توسعه محتوای دیجیتال به زبان محلی در اینترنت تاکید شده و از دیجیتالیزه کردن کتاب‌ها و اسناد به‌عنوان راهکار اصلی فرهنگ دیجیتال نام برده شده است.