امرتات ایراد نرم افزاری  لپ‌تاپ‌های پر حرارت سونی را رفع می‌کند

بازار دیجیتال- این روزها در بازار لپ‌تاپ، اخبار مختلفی در مورد بروز یک مشکل نرم‌افزاری برای لپ‌تاپ‌های سونی به گوش می‌رسد که برخی از اخبار باعث اعتراض عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند شده است. چرا که برخی خبر بروز چنین مشکل نرم‌افزاری را بزرگ کرده و اعلام کرده‌اند که شرکت سونی فراخوان جمع‌آوری لپ‌تاپ‌های این برند را داده است. در حالی‌که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده این کالا این خبر را تکذیب کرده و اعلام کردند: مشکل لپ‌تاپ‌های سونی یک ایراد نرم‌افزاری است که با به‌روزرسانی از طریق سایت این شرکت این مشکل حل می‌شود. برخی از شرکت‌ها مانند امرتات نیز به‌روزرسانی این لپ‌تاپ‌ها را به طور رایگان برای مشتریان خود انجام می‌دهند.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با ملکی، مدیر روابط عمومی‌شرکت امرتات، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های سونی در بازار داخلی داشتیم که می‌خوانید:

شنیده‌ایم شما لپ‌تاپ‌های سری F۱۱ و SW۲ سونی را که دچار ایراد نرم‌افزاری شده‌اند، به‌روزرسانی می‌کنید. در این مورد توضیح دهید. مگر امکان به روز رسانی بایوس این لپ‌تاپ‌ها از طریق سایت وجود ندارد؟

بله. ما لپ‌تاپ‌های این سری را به طور کامل روی سایت خود معرفی کرده‌ایم. البته امکان به‌روزرسانی بایوس از طریق سایت وجود دارد و ما لینک‌‌های مورد نظر را برای به‌روزرسانی بایوس نرم‌افزارها روی سایت خود گذاشته‌ایم و از این طریق به راحتی می‌توان عملیات به‌روزرسانی را انجام داد، ولی برخی از کاربران لپ‌تاپ نمی‌توانند این کار را انجام دهند که ما این امکان را برای آنها فراهم کرده‌ایم.

آماری دارید که چند نفر از طریق سایت شما عملیات به‌روزرسانی را انجام داده‌اند؟

طی یک هفته گذشته ۱۰۰ نفر از طریق سایت ما این مشکل لپ‌تاپ‌هایشان را حل کرده‌اند.

چرا برخی از شرکت‌های عرضه‌کننده نسبت به انعکاس این موضوع واکنش نشان می‌دهند؟

ببینید، این خبر در دو مرحله منعکس شد. در مرحله اول اعلام شد که شرکت سونی فراخوان جمع‌آوری لپ‌تاپ‌های سری F۱۱ و SW۲ را منتشر کرده است و پس از آن یک خبر دیگر منتشر شد، مبنی بر اینکه مشکل لپ‌تاپ‌های این سری یک ایراد نرم‌افزاری است و از طریق اینترنت قابل حل است و هیچ نیازی به جمع‌آوری لپ‌تاپ‌ها نیست. در این بین یک گروه تنها خبر اول را مشاهده کردند و این موضوع برای برخی از عرضه‌کنندگان مشکل ایجاد کرد.

یعنی از طریق مراجعه به سایت شرکت سونی و انجام عملیات به‌روزرسانی مشکل حل می‌شود؟

بله. مشکل این لپ‌تاپ‌ها این است که به علت حرارت زیاد دستگاه به برخی قسمت‌ها مثل کیس، کی بورد و ... آسیب وارد می‌شود، ولی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌توان این مشکل را حل کرد.

در ایران چند نمونه مشاهده شده است که دستگاه آسیب دیده باشد؟

دو تا سه نمونه به ما مراجعه کردند که کیبورد دستگاه آب شده بود و مادربورد هم دچار اشکالات بسیار جزئی شده بود.