تلویزیون‌های امروزی به تکنولوژی‌های جدید مجهز شده‌اند که بسیاری از کاربران این تلویزیون‌ها اطلاع چندانی از این تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های آنها ندارند. در متن زیر ما چند نمونه از این تکنولوژی‌ها را معرفی کرده‌ایم. EMP

با استفاده از این قابلیت امکان نمایش تصاویر و فیلم و پخش موزیک از روی کارت حافظه بدون نیاز به دستگاه دیگری وجود دارد.

HD Ready

فن‌آوری جدید پخش تصاویر دیجیتالی است که به تدریج جایگزین پخش استاندارد خواهد شد. تصاویر پخش شده با این فناوری از جزئیات و شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و رنگ‌ها بسیار واقعی‌تر خواهند بود. نسبت طول و عرض تصاویر در این استاندارد ۱۶ به ۹ می‌باشد که در مقابل پخش استاندارد تصاویر با نسبت ۴ به ۳، برای مشاهده فیلم و برنامه‌های جدید که عریض می‌باشند، بسیار مناسب‌تر است.

استاندارد صوتی برای پخش HD دالبی ۱/۵ است که جهت راه‌اندازی سینمای خانگی ایده‌آل است.

RGB Plus

ویژگی RGB Plus با اضافه کردن رنگ قرمز سیر به سه رنگ اصلی (آبی-سبز و قرمز) امکان ایجاد رنگ قرمز خالص را فراهم می‌کند. ایجاد تنوع به طول موج رنگ قرمز باعث می‌شود تا رنگ‌های قرمز دیگر از قبیل قرمز شرابی یا رنگ‌های خنثی از قبیل رنگ پوست، صاف و طبیعی نمایش داده شوند.

SRS TruSurround XT

SRS TruSurround تنها با دو بلندگوی جلوی تلویزیون صدای چند کاناله ایجاد می‌کند و شنونده می‌تواند تجربه شنیدن صدای پنج کاناله را بدون داشتن بلندگوهای ۵ به ۱ تجربه نماید. علاوه بر این، شفافیت خاصی در صدای خروجی ایجاد می‌کند.

Optical Picture Control

با استفاده از این تکنولوژی می‌توان با توجه به نور محیط، روشنایی تصویر را به صورت هوشمند کنترل نموده و در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.