تیونرهای باریک و سازگار با محیط‌زیست

بازار دیجیتال- این روزها بازار محصولات تکنولوژی و دیجیتال گویا سریع‌تر از صنایع دیگر به سمت تولید محصولات سازگار با محیط زیست پیش می‌رود. این روند آنقدر سرعت گرفته است که حالا عرصه رقابتی جدیدی را در میان شرکت‌های تولیدکننده این بازار به وجود آورده است. شرکت Sony هم به تازگی محصولات جدید و سازگار با محیط‌زیست خودش را به بازار تلویزیون معرفی کرده است. این محصولات جدید تلویزیون نیستند. محصولات جدید این شرکت در واقع ۴۰ دستگاه تیونر سازگار با محیط زیست هستند.

این تیونرهای جدید، از جنس سیلیکون هستند و ابعاد و طراحی کوچکی دارند. نکته قابل توجه درباره این محصولات جدید سازگاری آنها با سیستم‌های پخش تلویزیونی سرتاسر دنیا است که آنها را از محصولات مشابه متمایز می‌کند.

تیونرهای جدید Sony در سه سری متفاوت SUT-Rx۲۰۰ سیلیکونی، SUT-Dx۲۰۰ سیلیکونی با مبدل و SUT-Rx۳۰۰ تیونرهای سیلیکونی باریک به بازار معرفی شده‌اند. این تیونرهای جدید، تعداد اجزای لازم دیگر را کاهش می‌دهند و به همین دلیل علاوه بر کاهش مصرف انرژی، می‌توانند وزن کلی تلویزیون‌ها را هم تا حد قابل توجهی کاهش بدهند.

بر اساس اعلام Sony، این تیونرهای جدید در مقایسه با تیونرهای قدیمی این شرکت مصرف انرژی برق را تا ۴۰ درصد کاهش خواهند داد. این در حالی است که طبق اعلام این شرکت تیونرهای جدید برای کارآیی بیشتر باید در فضای خالی از هوا قرار داشته باشند. ابعاد هر کدام از این تیونرها تنها برابر ۵×۳۰×۲۵ میلیمتر بوده و تنها ۵۰۰ میلی وات برق مصرف می‌کنند.