بازار دیجیتال- با آمدن تابستان و روزهای گرمش، بازار محصولات دیجیتال ضد آب برای طرفداران ورزش‌های آبی داغ می‌شود. درست به همین دلیل هم هست که شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند با عرضه این محصولات در فصل تابستان، سهم خوبی از بازار پر رونق این محصولات را به خودشان اختصاص بدهند.

با این اوصاف است که انتخاب برای کاربران و خریداران سخت و سخت‌تر می‌شود. حالا اگر قرار باشد که محصول مورد نظرتان یک دوربین عکاسی دیجیتال باشد که ماجرا کمی پیچیده‌تر می‌شود، چون دوربین‌ها، قابلیت‌های مختلف و متفاوتی دارند. با این همه، اما مجله آنلاین ZDnet به تازگی فهرستی از ارزان‌ترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال ضد آب با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار را انتخاب و معرفی کرده است که در زیر آنها را می‌خوانیم:
مدل AQ100 از Samsung:
این دوربین که با مدل WP۱۰ هم در بازار شناخته می‌شود، در روزهای ابتدایی سال میلادی جدید به بازار معرفی شد. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۲ مگاپیکسل را دارد و امکان عکاسی تا عمق ۸/۹ فوتی آب را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین ابعاد کوچکی دارد و به راحتی در جیب کاربرانش قرار می‌گیرد. حداکثر میزان حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد و قابلیت زوم اپتیکال آن تا ۵ برابر است. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را داشته و مجهز به نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است. این دوربین در حال حاضر با قیمت ۹۹/۱۷۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل W90 از Pentax:
این دوربین طراحی باریک و ساده‌ای داشته و می‌تواند تا عمق ۲۰ فوتی آب، عکس‌هایی با کیفیت را برای کاربرانش ثبت و ذخیره کند. این دوربین ضدآب، ضد شوک، ضد گرد و خاک و ضد یخ‌زدگی است و قابلیت عکاسی با وضوح ۱/۱۲ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین امکان عکاسی با حداکثر حساسیت ۶۴۰۰ را داشته و مجهز به نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است. این محصول امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را دارد و در رنگ‌های متنوع با قیمت ۹۵/۲۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل D10 از Canon:
این دوربین نه‌چندان جدید، امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و تا عمق ۳۳ فوتی آب برای کاربرانش عکس می‌گیرد. طراحی این دوربین بسیار مدرن و متفاوت است و می‌تواند نظر خریداران را به خودش جلب کند. بدنه این دوربین طراحی شبیه به ماهی دارد و در حال حاضر با قیمت ۹۵/۲۶۵ دلار به فروش می‌رسد.

مدل TX5 از Sony:
این دوربین که یکی از پر فروش‌ترین دوربین‌های شرکت Sony است در رنگ‌های مختلف طراحی شده و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۰ مگاپیکسل تا عمق ۱۰ فوتی آب را به کاربرانش می‌دهد.این دوربین در پنج رنگ متنوع طراحی شده است و قابلیت زوم اپتیکال تا ۴ برابر را دارد. قابلیت ضد شوک، ضد ضربه، ضد گرد و خاک و ضد یخ زدگی از دیگر امکانات این دوربین است. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را داشته و از یک خروجی HDMI هم بهره می‌برد. این دوربین در حال حاضر با قیمت ۹۵/۲۹۵ دلار در بازار به فروش می‌رسد.

مدل TS2 از Panasonic: این دوربین یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است که امکان عکاسی تا عمق 33 فوتی را به کاربرانش می‌دهد. این در حالی است که این دوربین قابلیت ضد ضربه، ضد‌شوک، ضد گرد و خاک و البته ضد یخ‌زدگی را هم دارد.
این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل و فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را دارد. این دوربین امکان عکاسی با حداکثر حساسیت ۶۴۰۰ را داشته و قدرت زوم اپتیکال آن به ۸/۹ برابر می‌رسد. این دوربین که طراحی مدرنی دارد و در رنگ‌های متنوعی تولید شده است، در حال حاضر با قیمت ۹۹/۲۹۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.