مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه منتشرکنندگان پیامک‌های سیاسی به داوطلبان کنکور ۸۹ قابل شناسایی هستند، گفت: اپراتورهای تلفن همراه توانایی شناسایی مبدا ارسال این SMS‌ها را دارند. داوود زارعیان در گفت‌وگو با مهر در مورد ارسال پیامک به تلفن همراه برخی داوطلبان کنکور ۸۹ که منجر به ایجاد تشویش و اضطراب این افراد شده است، گفت: پیگیری پیامک‌های ارسالی مشترکان از لحاظ فنی ممکن است.

وی ادامه داد: چنانچه مراجع قضایی از مخابرات درخواست کنند که مبدا ارسال sms‌های ارسال شده به داوطلبان کنکور را اعلام کند، اپراتورها این توانایی را دارند که مبدا ارسال پیامک‌ها را اعلام کنند.

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اخیرا افرادی با ارسال پیامک به تلفن همراه داوطلبان، با هدف ایجاد تشویش و اضطراب، سعی در سوءاستفاده از داوطلبان را دارند، بنابراین این سازمان ضمن پیگیری موضوع از طریق دستگاه‌های ذی‌صلاح، موکدا توصیه می‌نماید با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۸۹ مراقب ترفندهای مغرضانه افراد باشند و در صورت لزوم، سازمان را برای پیگیری موضوع مطلع کنید. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است به هیچ وجه از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی نمی‌کند.

دکتر محمدحسین سرورالدین، رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه پیامکی با این مضمون به داوطلبان ارسال شده است که «داوطلبانی که در جریانات انتخابات و راهپیمایی‌های پس از انتخابات شرکت کرده‌اند در کنکور پذیرفته نمی‌شوند»، گفت: بازار کنکور گرم است و عده‌ای که مقاصد اقتصادی یا سیاسی دارند درصدد سوءاستفاده از این بازار برآمده‌اند.

افرادی که این پیامک را ساخته و درصدد انتشارش برآمده‌اند نه انصاف دارند و نه دین. اگر این افراد با دولت مخالفتی دارند به داوطلبان کنکور چه ارتباطی دارد. بچه‌های مردم چه گناهی کرده‌اند. اگر سازندگان این پیامک‌های دروغین قصد تضعیف دولت را دارند، یک راه دیگر برای کار خود پیدا کنند.