رونق سیم‌کارت‌های اعتباری

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری طی یک هفته اخیر گرم و پررونق تر از سابق شده است. به گفته فعالان بازار، بازار خرید و فروش این سیم‌کارت‌ها طی ماه‌های اخیر مانند سیم‌کارت‌های دائمی بی‌رونق بوده است، ولی طی هفته گذشته میزان تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها، به ویژه اعتباری‌های ایرانسل بیشتر از سابق

شده است.

فعالان بازار همچنین به این موضوع اشاره کردند که برگزاری مسابقات پیامکی از طریق برخی از شبکه‌های تلویزیونی تا حدودی باعث شده است توجه مردم به سوی سیم‌کارت‌های ارزان‌قیمت اعتباری جلب شود.

در رابطه با بازار سیم‌کارت‌های اعتباری و روند تقاضا طی مدت اخیر گفت‌وگوی کوتاهی با ادیب، یکی از فعالان بازار سیم‌کارت داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود وضعیت بازار سیم‌کارت‌های اعتباری طی هفته گذشته نسبت به گذشته تغییر کرده است. در حال حاضر بازار این کالا در چه وضعیتی است؟

طی هفته گذشته میزان تقاضا برای اعتباری‌ها به ویژه اعتباری‌های ایرانسل تا حدود زیادی افزایش یافته است.

علت این افزایش تقاضا چیست؟

به نظر می‌رسد پایان یافتن فصل درس و مدرسه دانش‌آموزان، باعث این رشد تقاضا شده است. چون بیش از نیمی از کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری را گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال تشکیل می‌دهند.

این به این معنی است که قیمت پایین این سیم‌کارت‌ها باعث شده قشر کم سن و سال و کم درآمد جامعه به سوی این سیم‌کارت‌ها جلب شوند؟

بله، ولی این به این معنی نیست که تنها قشر کم در آمد از این سیم‌کارت‌ها استفاده می‌کنند.

به نظر شما این موضوع که در ازای خرید یک سیم‌کارت اعتباری ایرانسل یک سیم‌کارت هدیه هم ارائه می‌شود باعث نشده است که توجه مردم به سوی این سیم‌کارت‌ها جلب شود؟ و تقاضای بالا برای این سیم‌کارت‌ها به معنی ارائه خدمات بهتر و ... نباشد؟

بله، ارائه سیم‌کارت هدیه هم تا حدود زیادی باعث جلب توجه کاربران شده است، ولی عرضه کارت شارژهای ارزان‌قیمت هم تا حدودی باعث رونق بازار سیم‌کارت‌های این اپراتور شده است.

شنیده می‌شود به دلیل برگزاری مسابقات پیامکی برای بازی‌های جام جهانی برخی از افراد برای خرید سیم‌کارت‌های اعتباری اقدام می‌کنند، این موضوع صحت دارد؟

بله، این موضوع صحت دارد و جالب اینجا است که برخی از افراد تنها این سیم‌کارت‌های پنج هزار تومانی را برای ارسال این پیامک‌ها خریداری می‌کنند و برخی هم به خرید سیم‌کارت‌های کارکرده اعتباری روی آورده‌اند.