یک N دیگر از نوکیا لو رفت

نوکیا به تازگی اقدام به تولید گوشی‌های جدیدی از سری N کرده و اطلاعاتی راجع به یکی از گوشی‌های هوشمندش از این سری منتشر شده است. گوشی جدید نوکیا N۹ نام دارد و پیشتر تصاویر آن منتشر شد، اما به تازگی اطلاعات دیگری از این گوشی به شکل غیررسمی منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، گفته می‌شود N۹ از نسخه ^۳ سیمبیان پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند کشویی است و از صفحه کلید کامل QWERTY بهره می‌برد. دوربین N۹ هشت مگاپیکسلی است و از فلش LED پشتیبانی می‌کند و قابلیت پخش تصاویر ویدیویی با کیفیت HD را دارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از اتصالات Wi-Fi، GPS و ۳G با HSDPA اشاره کرد. صفحه نمایش N۹ هم ۳.۵ اینچی لمسی با وضوح تصویر ۶۴۰×۳۶۰ پیکسل است. اطلاعات بیشتر راجع به این گوشی منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد که این مدل نوکیا همان مدل N۸ است که به تازگی معرفی شده، اما با این تفاوت که به صفحه کلید کامل تجهیز شده است. گفتنی است نوکیا به تازگی اعلام کرده بود که در نظر دارد مابقی گوشی‌های تولید از سری N را با سیستم‌عامل لینوکس عرضه کند، اما شواهد منتشر شده از این گوشی نشان می‌دهد که سیستم عامل این گوشی همچنان سیمبیان است.