احتمال فراخوان برای جمع‌آوری آیفون 4

استیو جابز، مدیر اجرایی اپل فاش کرد که ممکن است شرکتش برای جمع‌آوری نسل جدید آیفون فراخوان دهد. این چهره معروف دنیای فناوری در پیامی که در سایت شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرد، گفت: ممکن است شرکتش آیفون جدید را جمع‌آوری کند. این گوشی که در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شده، با مشکلات فنی روبه‌رو شده است. جابز اظهار کرده است که آیفون ۴ ممکن است به دنبال شماری از شکایت‌ها جمع‌آوری شود.

هنگامی که کاربران نوار فلزی قرار گرفته در انتهای گوشه چپ آیفون ۴ را با دست می‌پوشانند، این گوشی مشکل آنتن دهی پیدا می‌کند؛ هم‌چنین گفته شده آیفون جدید برای افراد چپ دست نامناسب است.

جابز در پاسخی عجیب به شکایت‌ها درباره آیفون جدید اظهار کرده است که کاربران از نگه داشتن آیفون به این شکل اجتناب کنند.

کاربران خشمگین شکایت داشته‌اند که آنتن‌دهی تلفن حتی هنگامی که به سادگی در دست قرار دارد، صفر می‌شود. ده‌ها کلیپ ارسال شده به یوتیوب نشان می‌دهد آیفون ۴ در لحظه‌ای که آنتن فلزی قرار گرفته در لبه دستگاه جدید پوشانده می‌شود، سیگنالش را از دست می‌دهد. بر اساس گزارش‌های قبلی، فروش مدل‌های سفیدرنگ آیفون نیز با کمبود مواجه شده و اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساخت مدل‌های سفید رنگ آیفون دشوارتر از حد انتظار بوده و درنتیجه این مدل‌ها تا نیمه ماه ژوییه موجود نخواهند بود.