ایمنی ایکس باکس 360 در برابر داغی بیش از حد

مدل جدید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ خود را مونیتور می‌کند تا تشخیص دهد چه زمانی بیش از اندازه داغ می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، طبق گزارش وبلاگ Engadget، ایکس باکس ۳۶۰ جدید باریک برای مساله داغی به ارزیابی خود می‌پردازد.

اگر این دستگاه به اندازه کافی تهویه لازم را برای کار کردن درست دریافت نکند، چراغ قرمزی در وسط حلقه پاور آن روشن می‌شود و دستگاه خود را خاموش می‌کند و در هنگام انجام این عمل پیامی در تلویزیون کاربران نمایش داده شده و به آنها نسبت به داغی بیش از حد هشدار می‌دهد.

در صفحه یک کنسول ایکس باکس ۳۶۰ که بیش از اندازه داغ شده خوانده می‌شود که دستگاه برای حمایت خود از تهویه ناکافی خاموش می‌شود و کاربر می‌تواند پس از توقف چشمک زدن نور پاور، آن را دوباره روشن کند.

به گفته نماینده مایکروسافت، این دستگاه مکانیسم‌های ایمنی برای خاموشی درصورت لزوم را دارد که شامل هشدار از قبل در مورد خاموش شدن دستگاه است.

کنسول ایکس‌باکس باریک جدید مایکروسافت دارای هارددرایو ۲۵۰ گیگابایتی با اتصال بی‌سیم پرسرعت بوده و همانند مدل قبلی ۲۹۹ دلار قیمت دارد و قرار است کنترل بازی مبتنی بر حرکت Kinect نیز به‌زودی برای آن عرضه شود.