مایکروسافت برنده بازار رایانه‌های لمسی

دو شرکت تحقیقاتی Forrester و IDC در گزارش‌های مجزای خود تاکید کردند که موفقیت مایکروسافت در بازار رایانه‌های لمسی ( لوحی) از هم‌اکنون تضمین شده است. کارشناسان این دو شرکت بر این باورند که مایکروسافت به سادگی می‌تواند با سیستم‌های عامل رقیب از جمله آندرویید گوگل، iOS اپل و webOS پالم رقابت خود را ادامه دهد؛ اما برای آنکه در این زمینه به موفقیت برسد، باید یک شریک سخت‌افزاری داشته باشد تا سیستم‌عامل قابل‌حمل خود را گسترده‌تر وارد بازار کند. شرکت HP که بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود، پس از آنکه نمونه اولیه نخستین رایانه لوحی خود موسوم به Slate را با سیستم‌عامل ویندوز به نمایش گذاشت، هم‌اکنون تمرکز اصلی خود را بر webOS معطوف کرده است، شرکت دل روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد تا نخستین رایانه لوحی خود را مبتنی بر سیستم‌عامل آندرویید تولید کند و شرکت چینی لنوو نیز می‌کوشد رایانه لوحی جدیدی را با آندرویید به دست کاربران برساند. در این میان، آنچه که حضور مایکروسافت در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را تضمین می‌کند، همکاری با یک شرکت سخت‌افزاری است تا از رقبای خود عقب نماند.

شرکت تحقیقاتی Forrester در این خصوص توضیح داد: «مایکروسافت می‌تواند در راستای محصولات سخت‌افزاری خود مانند دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل Zune HD، گوشی هوشمند Kin، کنسول بازی Xbox ۳۶۰ و سیستم کنترل حرکتی بازی‌های رایانه‌ای Natal، رایانه لوحی را تولید و روانه بازار کند که از تمام مدل‌های موجود در بازار بهتر باشد».

شرکت تحقیقاتی IDC نیز گفت: «شرکت مایکروسافت باید HP بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی جهان را به عنوان شریک سخت‌افزاری خود حفظ کند. شرکت دل نیز نقش عمده و اساسی در این زمینه دارد. دل بیش از HP به دستگاه‌های رایانه‌های همراه برای حضور در بازار نیاز دارد».