در حالی که هفته گذشته شورای رقابت قیمت‌های مخابرات را تهاجمی‌خوانده و خواستار توجه مسوولان وزارت ارتباطات به این موضوع شده بود، وزیر ارتباطات از رعایت دستورالعمل‌های شورای رقابت خبر داد. رضا تقی‌پور گفت: شورای رقابت می‌تواند طبق بند پنج ماده ۵۸ قانون اصلاح برخی از مواد قانون برنامه چهارم توسعه، یک دستورالعملی را برای تنظیم بازار، تعرفه‌ها و قیمت‌گذاری به ما ابلاغ کند که هر موقع این دستورالعمل را ابلاغ کند، طبیعتا ما رعایت خواهیم کرد.

تقی‌پور که ریاست کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را برعهده دارد، گفت: ما کارمان را بر مبنای قانون، مقررات و ضوابطی که در دست داریم ادامه می‌دهیم؛ چراکه قرار نیست حوزه ICT با تشکیل یک شورا تعطیل شود، بلکه باید تسهیل و تسریع شود.

رییس شورای رقابت پیش از این از انحلال سازمان تنظیم مقررات خبر داده بود. جمشید پژویان گفته بود: شورای رقابت پدید آمده است تا جلوی انحصارات را بگیرد و فشار قیمت‌های انحصاری را روی مردم و مصرف‌کنندگان کم کند. در حال حاضر یکسری اقدامات تهاجمی از سوی شرکت‌ مخابرات به اجرا درآمده است، به همین منظور تیم‌های کارشناسی ما به دقت در این موضوع مشغول به کارند هر چند که تاکنون نتایج این تحقیقات تصویب و به من ابلاغ نشده است.