معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری از نهایی شدن پیش‌نویس سند جامع دولت الکترونیک خبر داد و گفت: این سند از مرداد ماه سال جاری قابلیت اجرا خواهد داشت که بر اساس آن پایگاه اطلاعاتی ایرانیان شکل می‌گیرد. احمد بزرگیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ایجاد وحدت رویه میان دستگاه‌های اجرایی برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور و مشخص کردن متولی مستقیم برای هر بخش را از جمله موضوعات این پیش‌نویس عنوان کرد و ادامه داد: پیش نویس سند جامع دولت الکترونیک با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، دستگاه‌های دولتی، مناطق ۵ گانه کشور، نمایندگان ۳۰ استانداری، سازمان ثبت احوال، شورای‌عالی اطلاع‌رسانی، شورای‌عالی فناوری اطلاعات، مرکز تحقیقات مخابرات ایران و نمایندگان بخش خصوصی تهیه شد و نظرات نهایی تا نیمه اول تیرماه به هیات دولت ارسال می‌شود.

وی گفت: با ارائه پیش‌نویس نهایی سند دولت الکترونیک و دریافت نظر دستگاه‌ها، سند جامع دولت الکترونیک از مرداد ماه قابلیت اجرایی شدن را دارد.

بزرگیان با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی، اهداف پنج‌گانه این سند محقق خواهد شد و از توسعه کمی ‌و کیفی خدمات الکترونیک، استانداردسازی ارائه این نوع خدمات و یکپارچه‌سازی کانال‌های ارائه خدمات الکترونیک به عنوان اهداف پنجگانه سند جامع دولت الکترونیک نام برد.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نقشه جامع دولت الکترونیک به عهده وزارت ارتباطات است و این طرح توسط بانک‌های اطلاعاتی کشور نظیر سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد و داده‌ها تامین می‌شود.