مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه پیامکی ۲۰۱۰ عضو انجمن دوستداران فوتبال این اپراتور شده و از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند. مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن، عضو این انجمن شده و از خدمات این سامانه نظیر شرکت در مسابقه پیش‌بینی نتایج بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی استفاده کنند.

براساس این گزارش، مشترکان می‌توانند پس از عضویت در انجمن دوستداران فوتبال همراه اول، با ارسال حرف «ب» یا «G» از برنامه بازی مربوط به مسابقه پیش‌بینی آن روز مطلع و با ارسال شماره موردنظر، نتیجه بازی را پیش‌بینی کنند. مشترکان همچنین می‌توانند قبل از هر بازی به هر تعداد که می‌خواهند پیش‌بینی خود را تغییر دهند که آخرین پیش‌بینی آنها مبنای محاسبه خواهد بود. مشترکان همراه اول پس از هر بازی در ازای هر پیش‌بینی صحیح ۱۰ امتیاز کسب خواهند کرد و پیش‌بینی غلط امتیاز منفی نخواهد داشت. هر چه امتیازات کسب شده بیشتر باشد، شانس برنده شدن نیز افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش، برای این طرح یک جایزه یک میلیارد ریالی، ۲۰۱۰ سیم‌کارت اعتباری با شماره ۲۰۱۰××××۰۹۱، ۵۰ عدد گوشی ارزنده تلفن همراه و هزاران جایزه نفیس در نظر گرفته شده که روز به روز به جوایز مذکور اضافه خواهد شد. این جوایز طی مراحل مقدماتی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی ارائه خواهد شد و مشترکان در هر مرحله از بازی‌ها می‌توانند با ارسال حرف «الف» یا «P» به سامانه پیامکی ۲۰۱۰ از امتیاز خود مطلع شوند.

افزایش ۱۰۰ درصدی واردات رسمی گوشی تلفن همراه

میزان واردات گوشی تلفن همراه در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

در دو ماه نخست سال‌جاری، بیش از ۶۱ تن گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از شش میلیون دلار و با سهم ۰۸/۰ درصدی از ارزش کل واردات طی این مدت به کشورمان وارد شده است. بر این اساس در دوماه نخست سال ۸۸ این میزان واردات ۳۰ تن و به ارزش ۷/۳ میلیون دلار با سهم ۰۵/۰ درصد از ارزش کل واردات بود. با این اعلام گمرک کشور میزان واردات گوشی تلفن همراه در دو ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دو ماه نخست سال ۸۸ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۰۰ و ۶۷ درصد افزایش یافته است.

ویروسی شدن سیم‌کارت مهم‌ترین دلیل سوختن

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران ویروسی شدن سیم‌کارت‌ها را مهم‌ترین دلیل سوختن برخی سیم‌کارت‌ها دانست. داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: سیم‌کارت‌هایی که به دلایل مختلف از جمله ویروسی شدن، پرشدن کانتر و یا نقص فنی معیوب می‌شوند، در شبکه شناسایی تعویض می‌شوند. وی با اشاره به اینکه مخابرات هیچ برنامه‌ای برای جمع‌آوری سیم‌کارت‌های قدیمی همراه اول ندارد، گفت: سیم‌کارت‌های مشترکان به هر دلیلی که بسوزد، سیم‌کارت به مشترک داده می‌شود. وی افزود: از حدود یک و نیم تا دو سال پیش سری جدید از سیم‌کارت‌های همراه اول به مشترکان ارائه شده است.

به گفته زارعیان استفاده از بلوتوث و اشعه مادون قرمز از جمله مواردی است که می‌تواند در جذب ویروس بسیار موثر باشد و موجب سوختن سیم‌کارت شود. وی تصریح کرد: برخی سیم‌کارت‌های تولید شده زمانی که در شبکه فعال می‌شوند به دلیل نداشتن کیفیت فنی لازم مشکلاتی را به وجود می‌آورند که در نهایت منجر به سوختن سیم‌کارت می‌شود که این مهم به تولیدکنندگان مربوط است.