درختچه‌های باغ‌های ژاپنی شارژر موبایل می‌شوند!

یک طراح فرانسوی نوعی درخت الکتریکی را طراحی کرده است که برگ‌های آن پانل‌های خورشیدی فتوولتائیک است و می‌تواند به عنوان شارژر دستگاه‌های الکترونیکی موبایل مورد استفاده قرار گیرد. این درخت که Electree نام دارد و شبیه به درختچه‌های باغ‌های ژاپنی است، می‌تواند برای کسانی که امکان نصب پانل‌های فتوولتائیکی را روی سقف خانه‌های خود ندارند به یک منبع انرژی تبدیل شود.

Electree در حقیقت نوعی مجسمه مدرن است که «وویه موله» آن را طراحی کرده است. برگ‌های این درخت که در ابعاد، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف ساخته شده، پانل‌های فتوولتائیک کوچک قابل حمل است.

این درختچه‌های الکتریکی فتوولتائیکی می‌توانند انرژی را در یک باتری که زیر پایه آن قرار گرفته است جمع‌آوری کنند. این انرژی می‌تواند برای شارژ دستگاه‌های قابل حمل (تلفن‌های همراه، رایانه‌های قابل حمل) مورد استفاده قرار گیرند.

این ساختار مجهز به ۴۲ پیل خورشیدی است که مجموع آنها با سطحی به مساحت ۲ هزار و ۱۷۸ سانتیمتر مربع برابر است. ارتفاع این گیاه مجسمه‌ای حدود ۴۲ سانتیمتر است.

براساس گزارش گرین می، این طراح فرانسوی که عرضه درختچه‌های فتوولتائیکی را در دو رنگ سفید و نقره‌ای در این کشور به قیمت چهار هزار و ۹۵۰ یورو آغاز کرده است، قصد دارد در آینده درختچه‌های بزرگتری را هم طراحی کند که برای تامین انرژی روشنایی خیابان‌های شهر مورد استفاده قرار گیرد.