امضای تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی درگاه‌های جدید

شرکت ارتباطات زیرساخت با تدابیر اندیشیده شده در تلاش است از طریق افزایش درگاه‌های بین‌الملل، ضریب اطمینان و امنیت مسیرهای بین‌المللی را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، احمد پورنگ‌نیا - معاون نگهداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت - با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس اخیرا با شرکت GBI قراردادی بستیم که یک درگاه بین‌الملل جدید در بوشهر را راه‌اندازی کند، این درگاه به کابل‌های بین‌المللی از جمله SMW۴ و SMW۳، فالکون و دیگر شبکه‌های بین‌المللی متصل است.

وی در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر به زودی درگاه بین‌الملل چابهار راه‌اندازی می‌شود که به شبکه فالکون و همچنین کابل‌های بین‌المللی که به این شبکه متصلند، وصل می‌شود.

پورنگ‌نیا درباره افزایش درگاه‌های بین‌الملل در مسیر شمال کشورمان توضیح داد: همزمان تفاهم‌نامه‌ای با شرکت روس تلکوم امضا کردیم که بر اساس آن ظرفیت تجهیزات درگاه بین‌الملل در مرز ایران با ارمنستان و آذربایجان افزایش می‌یابد که در این شرایط ما از طریق درگاه بین‌الملل بین ایران، آذربایجان و ارمنستان علاوه برتامین پهنای باند اینترنت کشورمان، امکان ترانزیت و فروش پهنای باند به کشورهای همسایه را نیز خواهیم داشت؛ با این تفاهم‌نامه ظرفیت این دو درگاه بیش از دو برابر ظرفیت کنونی افزایش می‌یابد. این پروژه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.