در بازار رم، چهار گیگابایتی‌ها پرفروش ترند

بازار دیجیتال- حافظه فلش از دسته کالاهای پرکاربرد امروزی است که طی مدت اخیر مانند رم با افزایش قیمت مواجه شده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، رشد قیمت‌ها در بازار این کالا تا حدودی باعث شده است، توجه مصرف کنندگان به سوی نمونه‌های کم ظرفیت این کالا که قیمت کمی‌هم نسبت به نمونه‌های ظرفیت بالا دارند جلب شود.

برخی از فعالان بازار نیز از افزایش تقاضا برای حافظه‌های فلش با برندهای غیر معروف خبر می‌دهند و می‌گویند میزان تقاضا برای برندهای معروف و شناخته شده در بازار کاهش یافته است.

در این رابطه با یکی از فعالان بازار گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید:

در حال حاضر وضعیت تقاضا برای حافظه‌های فلش چگونه است؟

طی مدت اخیر بازار تا حدودی با کاهش تقاضا مواجه شده است، زیرا قیمت‌ها افزایش یافته است.

در حال حاضر چه ظرفیت‌هایی در بازار فروش بیشتری دارند؟

حافظه‌های فلش با ظرفیت ۴ گیگابایت فروش خوبی دارند و پس از آن ظرفیت‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی پرفروش هستند، اما سابق بر این فلش‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی پرفروش تر بودند، البته حافظه‌های فلش دو گیگابایتی هم فروش خوبی در بازار دارند که بیشتر برای کاربران آماتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت‌ها نسبت به قبل چقدر گران تر شده است؟

نسبت به دو تا سه ماه قبل در حدود ۲ تا ۵ درصد گران‌تر شده است. به عنوان مثال یک حافظه فلش چهار گیگابایتی که سابق بر این قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان داشت، اکنون با قیمت ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد، البته قیمت‌ها بستگی به برند کالا دارد.

شنیده می‌شود طی مدت اخیر تقاضا برای برندهای متفرقه در این زمینه بیشتر شده است.

بله، رشد قیمت‌ها تا حدودی باعث شده بازار حافظه‌های فلش با برندهای متفرقه گرم شود، زیرا آنها با قیمت کمتری به فروش می‌رسند.