شرکت گوگل لیستی از هزار وب‌سایت برتر را به ترتیب میزان بازدید در ماه آوریل 2010منتشر کرد.

به گزارش مهر، لیست هزار وب سایت برتر شرکت بزرگ گوگل نشان می‌دهد که در آوریل ۲۰۱۰ در حدود ۵۴۰ میلیون نفر از سایت فیس بوک بازدید کرده‌اند. وب سایتی که به تازگی بر سر مسائل ایمنی و نقض حریم خصوصی به شدت مورد حمله منتقدان و شرکت‌های ایمنی کشورهای مختلف قرار گرفته است.
در این تاریخ میزان بازدید از سایت یاهو 490 میلیون نفر و از سایت ویکی‌پدیا 310 میلیون نفر بوده است و بیش از 100 میلیون بازدید از 14 وب سایت برتر دیگر این لیست صورت گرفته است. شبکه اجتماعی فیس‌بوک رکورد تعداد صفحات نمایش داده شده را نیز با 570 بیلیون صفحه شکسته و رقیب خود یاهو را تنها با 70 بیلیون صفحه در رتبه دوم به جا گذاشته است. در این لیست اشاره‌ای به وب سایت گوگل نشده است.
این لیست به منظور استفاده شرکت‌ها برای تعیین بهترین مکان برای قرار دادن تبلیغات تجاری، نمایش دادن تعداد بازدیدها از صفحات وب در سرتاسر جهان و تعیین استفاده از تبلیغات در سایت‌های پر بازدید ارائه می‌شود. سایت ویکی‌پدیا پر‌مخاطب‌ترین وب سایت غیر تبلیغاتی این لیست به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش تلگراف، 10 وب‌سایت برتر این لیست به ترتیب فیس‌بوک، یاهو، Live، ویکی پدیا، ام‌اس‌ان، مایکروسافت، بلاگ اسپات، baidu، qq و موزیلا بوده‌اند. سایت‌های مشهوری از قبیل بینگ در رتبه 13، ادوبی در رتبه 14، توئیتر در رتبه 18، آمازون در رتبه 22، ویندوز در رتبه 23 و اپل در رتبه 27 قرار گرفته‌اند.