پاکستانی‌ها که بر سر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) به نمایش درآمده در سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک شدیدا معترض شدند، سایت جدیدی را برای ۶/۱ میلیارد نفر مسلمان جهان راه‌اندازی کردند. به گزارش (ایسنا)، گروهی از شش متخصص جوان IT در لاهور که پایتخت فرهنگی و سرگرمی پاکستان است، www.millatfacebook.com را به منظور داشتن محیطی برای تعامل آنلاین و اعتراض به توهین به مقدسات، برای مسلمانان راه‌اندازی کردند. راه‌اندازی این سایت، به‌دنبال حکم دادگاهی در پاکستان برای بستن فیس‌بوک تا ۳۱ ماه مه به دلیل ایجاد صفحه‌ای در این شبکه اجتماعی برای انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته است.

طبق اطلاعات این سایت، ملت فیس‌بوک نخستین سایت شبکه اجتماعی راه‌اندازی شده در پاکستان و سایتی برای مسلمانان است که توسط مسلمان ایجاده شده است و از افراد سایر مذاهب نیز استقبال می‌کند.

به گفته بنیانگذار این سایت، متخصصان به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا امکانات مشابه ایجاد شده در سایت فیس‌بوک را برای کاربران این سایت نیز عرضه کنند. این سایت مدعی است در طی سه روز گذشته چهار هزار و ۳۰۰ عضو جذب کرده که بیشتر آنها پاکستانی‌های آشنا به زبان انگلیسی هستند.