دوربین فیلمبرداری جدید با طراحی سبک و قابلیت‌های متنوع

بازار دیجیتال- شرکت Sony به تازگی جدیدترین دوربین فیلمبرداری دیجیتال خودش را به بازار معرفی و عرضه کرده است. این دوربین جدید با مدل HDR-CRX۱۱۰ به بازار معرفی شده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. HDR-CRX۱۱۰ امکان فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد که کیفیتی برابر کیفیت تصاویر تلویزیونی است. درست به همین دلیل هم می‌توان تصاویر ضبط شده با این دوربین را در تلویزیون‌های HDTV هم تماشا کرد.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را به کاربرانش می‌دهد. حافظه داخلی این دوربین هم برابر ۳۲ مگابایت است. به این ترتیب با استفاده از یک کارت حافظه با ظرفیت ۴ گیگابایتی کاربران این دوربین می‌توانند تا ۵۵ دقیقه فیلم را با کیفیت HD ثبت و ضبط کنند.

لنز این دوربین از نوع Carl Zeiss بوده و امکان زوم اپتیکال تا ۲۵ برابر را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین همچنین امکان عکاسی را هم با وضوح تصویر ۱/۳ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و در حالت عکاسی قدرت زوم اپتیکال تا ۳ برابر را هم دارد.

فیلم‌های گرفته شده با این دوربین با فرمت‌های MPEG۲، AVC/H.۲۶۴ ثبت و ذخیره می‌شود. این دوربین همچنین ابعادی متوسط با وزنی سبک دارد تا امکان حمل راحت‌تر را به کاربرانش بدهد. ابعاد این دوربین برابر ۲×۲۵/۲×۵/۴ اینچ بوده و وزن آن تنها به ۲۲۵ گرم می‌رسد.

جدیدترین دوربین فیلمبرداری شرکت Sony که با نام Dandy به معنای شیک در بازار شناخته می‌شود، به تازگی و با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.