دوربین 60 مگاپیکسلی برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ Hasselblad که یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین و لوازم عکاسی دیجیتال حرفه‌ای است به تازگی از عرضه محصولات جدید و متفاوتش خبر داده است. محصول جدید این شرکت با مدل H۴D به بازار معرفی شده و در حقیقت اولین دوربین دیجیتال مجهز به سیستم جدید اتوفوکوس یا True Focus است. این تکنولوژی این امکان را دارد که برخلاف دوربین‌های دیجیتالی معمولی سری DSLR که مرحله اول زوم می‌کند، همراه با تغییر محل دوربین وضعیت را تغییر داده تا از حالت فوکوس مرکزی خارج شده و روی سوژه مورد نظر فوکوس بهتری انجام دهد.

درست به همین دلیل هم شرکت Hasselblad مدعی شده است که دوربین تازه‌اش کاملا منحصر به فرد است. این دوربین همچنین دارای یک حسگر هوشمند است که قابلیت حرکت‌های افقی و عمودی را نسبت به حالت مرکزی در شرایط فوکوس فراهم می‌آورد و لنز را به صورت بهتری روی سوژه فوکوس کند.

حسگر دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر بالا و برابر ۶۰ مگاپیکسلی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با این همه اما شرکت Hasselblad هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است، این در حالی است که کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که این محصول در بازار جهانی مورد توجه اغلب عکاسان و کاربران حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.