یک دوربین جدید برای کاربران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکتPanasonic که در سال‌های اخیر حضور پر رنگی در بازار محصولات دیجیتال شخصی داشته است، به تازگی محصول جدیدی را به بازار معرفی کرده است. این محصول جدید دوربینی از سری دوربین‌های Lumix این شرکت بوده و با مدل G۲ به بازار معرفی شده است. این دوربین، طبق ادعای شرکت تولیدکننده‌اش به عنوان اولین دوربین مجهز به سیستم تغییر لنز با کنترل لمسی در بازارهای جهانی است.

G۲ قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و قابلیت‌های متنوع دیگری را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این دوربین جدید در حقیقت پلی میان دوربین‌های کامپکت و معمولی برای کاربران خانگی و دوربین‌های حرفه‌ای یا DSLR است.

درست به همین دلیل هم می‌تواند مورد توجه کاربران حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و کاربران مبتدی علاقه‌مند به عکاسی قرار بگیرد.

این در حالی است که دوربین جدید Panasonic طراحی نسبتا کوچک و سبک دارد و به این دلیل قابلیت حمل و جابه‌جایی راحت را به کاربرانش می‌دهد. در واقع این دوربین ابعادی برابر دوربین‌های کامپکت داشته و عکس‌هایی با کیفیت ۹ برابر دوربین‌های کامپکت را ثبت و ذخیره می‌کند.

این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب کاربران علاقه‌مند به عکاسی با کیفیت‌تر می‌توانند این دوربین را انتخاب کنند.

G۲ همچنین امکان عکاسی در ۸ حالت مختلف را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را تا ۱۸۰ درجه تغییر زاویه بدهد.

با این همه، اما Panasonic اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است. با این حال، انتظار می‌رود این دوربین جدید در روزهای ابتدایی تابستان امسال روانه بازار شود.