طی مراسمی در بازار موبایل ایران بزرگترین فروشگاه لاوان از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان در مجمتع بازار موبایل ایران افتتاح شد. در این مراسم که با حضور رییس اداره امور اصناف و بازرگانان ایران، اعضای نهادهای صنفی حوزه ICT و روزنامه نگاران برگزار شد. احمد علیپور، مدیرعامل لاوان در نشست خبری که قبل از مراسم افتتاحیه برگزار شد، گفت: پس از گذشت دو سال از زمان راه‌اندازی آزمایشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان در سراسر کشور، اکنون ۵۹ فروشگاه در ۲۶ استان کشور و ۴۴ شهر با موفقیت در عرضه سالم و شفاف محصولات الکترونیکی، رایانه و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده و عملا سامانه نرم‌افزاری ویژه لاوان به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: راه‌اندازی شصتمین فروشگاه لاوان مقارن با صدور مجوز نهایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان توسط وزارت بازرگانی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود.

علیپور گفت: فروشگاه لاوان بازار موبایل ایران با استقرار در فضایی به مساحت ۳۲۰ متر مربع به شکلی کاملا مدرن و با امکان دسترسی آسان مشتریان به کالاها و محصولات متنوع از ده‌ها برند برتر جهانی طراحی شده و در نوع خود بزرگ‌ترین فروشگاه کشور است و نمونه‌ای از فروشگاه‌های نسل جدید سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شمار می‌آید. وی درباره گارانتی ویژه لاوان گفت: گارانتی چهارگانه لاوان شامل گارانتی قیمت، خدمات، رضایت و احترام است.

علیپور با اشاره به اینکه رشد و توسعه IT در کشور در گرو شبکه توزیع اصولی است، افزود: دیگر زمان آن گذشته که فقط در مرکز کشور توزیع و فروش کالاهای IT انجام شود و سیستم توزیع کم‌کم از مراکز سنتی فاصله می‌گیرد.

وی گفت: سه سال از فعالیت لاوان می‌گذرد و تا امروز ۱۳۰ فروشگاه در لاوان افتتاح شده که ما در این مدت ۷۰ فروشگاه از این تعداد را به دلیل هماهنگ نبودن با مجموعه و رعایت نکردن نظام جدید لاوان تعطیل کرده‌ایم. علیپور گفت: فروش آنلاین لاوان نیز امروز همزمان با افتتاح این فروشگاه راه‌اندازی می‌شود.