نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: قانون کپی رایت که به تصویب مجلس شورای اسلامی ‌رسیده است، به زودی توسط این سازمان عملیاتی می‌شود. مهران خوانساری ابیانه در گفت‌وگو با مهر افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با هدف رونق کسب و کار و ساماندهی بازار فناوری اطلاعات فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات در هشت استان کشور اجرایی شده و تا شش ماه آینده در دیگر استان‌های کشور تسری پیدا خواهد کرد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه بازار سالم و پررونق لازمه اقتصاد سالم است، تصریح کرد: در حال حاضر باید با ایجاد واحدهای خدمات کسب و کار، تعرفه‌گذاری کالا و خدمات، نظارت بر نحوه ارائه کالا و پاسخگویی به مشتریان و شکایت‌های احتمالی در ساماندهی بازار نقش‌آفرینی کنیم.

خوانساری ابیانه همچنین از تدوین آیین‌نامه استانداردهای ارائه کالا و خدمات در سازمان خبر داد و گفت: طرح پلیس آی‌تی با هدف برخورد با نقض‌کنندگان فعالیت‌های نرم‌افزاری در این سازمان اجرایی می‌شود.

وی با اعلام این مهم که پلیس آی تی در مراکز عرضه نرم‌افزارها و بسته‌های نرم‌افزاری حضور محسوس خواهد داشت، افزود: به دنبال ایجاد طرح‌هایی برای عملیاتی کردن قانون کپی رایت در کشور هستیم تا تولیدکنندگان نرم‌افزار در کشور متضرر نشوند.