فعالان صنف رایانه به امید تاسیس اتحادیه جداگانه

بازار دیجیتال- مدت‌ها بود فعالان صنف رایانه به دلایلی گوناگون قصد جدایی از صنف ماشین‌های اداری را داشته و برای تشکیل اتحادیه جداگانه اقدام کرده بودند؛ ولی اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های دارای با این جداسازی موافقت نمی‌کرد و معتقد بود وقتی برای یک صنف اتحادیه وجود دارد و اعضای آن صنف هم در این اتحادیه حضور دارند، به چه دلیل باید اتحادیه جداگانه برای آن تاسیس شود. اما سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، به نظر می‌رسد قرار براین شده تا مجوز لازم برای تاسیس اتحادیه جداگانه برای صنف رایانه صادر شود.

در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با چگینی یکی از اعضای هیات مدیره پاساژ پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

نتیجه مذاکرات شما برای تاسیس اتحادیه جداگانه برای صنف رایانه چه شد؟

با تعاملاتی که انجام شد و همچنین با تلاش‌های فراوان بالاخره قول مساعد داده شد تا مجوز تاسیس اتحادیه جداگانه برای صنف رایانه صادر شود و طی روزهای آینده اخبار خوبی در این رابطه به گوش می‌رسد.

در این صورت تعداد اعضای اتحادیه ماشین‌های اداری کاهش نمی‌یابد و این موضوع منجر به انحلال این اتحادیه نمی‌شود؟

علت مخالفت اتحادیه ماشین‌های اداری و صنف رایانه با جداسازی این دو صنف از هم این بود که تصور می‌کردند با جداسازی این دو صنف تعداد اعضای صنف ماشین‌های اداری از ۳۰۰ نفر کمتر می‌شود؛ ولی با بررسی‌های انجام شده از مراکز خرید و فروش رایانه مشخص شد که حدود ۳۰۸ نفر عضو پروانه دار در صنف ماشین‌های اداری به طور رسمی به فعالیت می‌پردازند و جداسازی این دو صنف از هم مشکلی برای اتحادیه ماشین‌های اداری پیش نمی‌آورد.

پس در آینده باید منتظر راه‌اندازی اتحادیه صنف رایانه باشیم؟

قول مساعد به ما داده‌اند.