رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ زمان واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعهد دوستان طبق پروانه، ۹ ماه بعد از فعال ‌شدن قرار‌داد است، ولی دوستان به ما قول دادند که این ۹ ماه را از همین الان که پروانه به آن‌ها اعطا شده، حساب کنند؛ یعنی ان‌شاء‌الله قبل از پایان سال جاری سیم‌کارت را بتوانیم به مردم عرضه کنیم. به گفته او، تماس تصویری به‌عنوان اولین خدمات پایه اپراتور سوم محسوب می‌شود و خدمات ارزش‌ افزوده دیگری نیز خواهد داشت و آن پهنای باند مورد نیاز برای خدمات دولت الکترونیکی و ارتباط با شبکه‌ ملی اینترنت و دریافت خدمات بانکی و پرداختن به موضوعات پرداخت الکترونیکی در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.وی ادامه داد: حداکثر میزان مبلغی که با عنوان سقف برای قیمت این سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته شده ۱۲۰ هزار تومان است که البته اعتباری هم می‌تواند داشته باشد.

حق‌لایسنس اپراتور سوم ‌۴۰۱ میلیارد تومان است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: حق‌لایسنس برای اپراتور سوم ‌۴۰۱ میلیارد تومان و جمع مبلغ حق‌السهم سالانه‌ای که باید به رگولاتوری بدهد، ‌۶/۲۳ درصد است و حدود ‌۱۶ هزار میلیارد تومان برای کشور در طول ‌۱۵ سال درآمد دارد. محمد کرم‌پورافزود: رگولاتوری برای این به‌وجود آمد که همه‌ ذی‌نفعان این حوزه در آن شریک باشند؛ یعنی دولت، مردم، اپراتورها، سند ارتباطات و مجامع بین‌المللی کشور با هم در این حوزه شریک باشند.

درآمد ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت از ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل با ارائه‌ گزارشی از عملکرد ایرانسل طی فعالیت خود از درآمد ۴۵۰۰ میلیارد تومانی دولت از محل پروژه ایرانسل خبر داد و گفت: طی ۴۲ ماه گذشته دولت سالانه به طور متوسط هزار میلیارد تومان از محل پروژه ایرانسل درآمد مستقیم داشته است. علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته نیز با تایید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این مدت ۲/۱ میلیارد دلار بوده است. او با بیان این‌ که اکثر شهرهای پرجمعیت کشور تحت پوشش ایرانسل قرار دارند، اظهار کرد: هر ۱۸ ساعت یک شهر و دهستان و ۱۴ روستای کشور تحت پوشش ایرانسل قرار گرفتند. او ادامه داد: در ۴۰ ماه گذشته در کشور بیش از ۱۲ هزار بی‌ تی ‌اس نصب شده و هرسال به‌طور متوسط بالای ۵۰ درصد تعداد آنها در کشور گسترش می‌یابد.