اسناد جدید پلیس نشان داد که استیو جابز، مدیر اجرایی اپل برای پس گرفتن نمونه محرمانه از آیفون جدیدی که در اختیار سایت گیزمودو قرار داشت، شخصا مداخله کرده بود. جابز شخصا با ارسال ایمیل به برایان لام، دبیر سایت فن‌آوری گیزمودو از وی درخواست کرده بود، آیفون نسل چهارم را که توسط گیزمودو خریداری شده بود، پس دهد.در یک اقدام غیرمعمول، قاضی سان ماتئوکانتی در پرونده آیفون مفقود شده، با انتشار عمومی اسناد مربوط از جمله حکم تفتیش، به فشار رسانه‌ها پاسخ گفت.

این اسناد نگاه جالبی را درباره جریانات پس از گم شدن آیفون نسل چهارم متعلق به گری پاول، مهندس اپل فراهم می‌کند؛ طبق این اسناد، بروس سی ول، معاون ارشد اپل به کارآگاه کلانتری سان ماتئو کانتی اظهار کرده که جابز شخصا به دبیر گیزمودو ایمیل ارسال و از وی درخواست کرده گوشی را پس دهد.

دبیر گیزمودو نیز پاسخ داده آیفون را به شرطی پس می‌دهد که اپل با ارسال نامه‌ای تایید کند که دستگاه در اختیار گیزمودو، به این شرکت تعلق دارد. همچنین حکم تفتیش نشان می‌دهد چگونه مدیران اپل و وکلای آنان با تاکید بر ضرر بزرگی که از این بابت می‌بینند، پلیس را برای تحقیقات در این مورد تحت فشار قرار داده‌اند.

به گفته کارآگاه پلیس، جورج رایلی، وکیل اپل تاکید کرد که انتشار این دستگاه و ویژگی‌های آن بی‌نهایت به این شرکت لطمه می‌زند و منتشر کردن جزئیات آن به فروش محصولات اپل ضرر زده و موجب می‌شود کسانی که اکنون محصول فعلی این شرکت را خریداری می‌کنند، دست نگه داشته و منتظر عرضه مدل جدید این دستگاه بمانند.