مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: جلساتی را با سرویس‌دهنده‌های بین‌المللی برای افزایش پهنای باند داشتیم که قطعا افزایش پهنای باند‌مان را در سال جاری انجام و پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم به تقاضاهای جدید به موقع جواب دهیم که البته اکنون هم مشکلی نداریم. حسن کریمی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این که ظرفیت پهنای باند کشور در طول برنامه پنج ساله چهارم ۱۱ برابر شد، اظهار کرد: ظرفیت پهنای باندمان در سال ۸۴، ۱۲ خط STM۱ و در پایان سال ۸۷، ۷۴ خط STM۱ بود که این ظرفیت در پایان سال ۸۸ به ۱۳۷ خط STM۱ رسید.

وی افزود: هدف دیگر ما این است که بتوانیم ظرفیت‌های اضافی را برای خودمان ایجاد کنیم که با قطعی‌های بین‌المللی مشکلات عمده برایمان به وجود نیاید، بنابراین امسال افزایش خوبی خواهیم داشت.

مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: اکنون برای تقاضاهای شرکت‌های بزرگ سرویس‌دهنده کشورمان پاسخگو هستیم و هیچ تقاضایی را بدون پاسخ نگذاشتیم. او تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر میزان پهنای باند برای تقاضاهایمان کافی است، اما بحثی که برای افزایش ظرفیت داریم، این است که ظرفیت‌هایمان را چنان افزایش دهیم که موارد پیش‌بینی نشده و قطعی کابل بین‌المللی که چندی پیش شاهد آن بودیم هم پوشش دهیم که البته کار بسیار مهم و بزرگی است که در حال کار روی آن هستیم. کریمی با بیان اینکه هر STM۱ در واقع ظرفیت پایه‌ای است که ما خودمان را با آن می‌سنجیم و هر STM۱ حدود ۵/۱۵۵ مگ است، گفت: ما در کشورمان مسیرهای متعدد فیبر داریم و مسیرهای جایگزین هم حداقل برای ظرفیت‌های فعلی‌مان و شاید بیش از آن ظرفیتی است که اکنون در حال استفاده هستیم.